![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vädret är ju svårt att sia om nuförtiden! När vi öluffade slutet av juni-början av juli förra sommaren var det klart varmare i Sverige. På Amorgos, Schinoussa och Naxos var det långtifrån kallt, men behagligt och möjligt att göra dagsvandringar till bergsbyar.
Just nu är vi nog inne på att spara Mallorca till någon gång i framtiden då vi kanske har möjlighet att resa i april-maj eller september-oktober. Inbillar mig att turistinvasionen är större på Mallorca än på mindre öar i Grekland på sommaren. Vi har hittills besökt Samos och Naxos i högsäsong (ej augusti dock) och det har känts ganska lugnt. Men någon gång vill jag åka till Mallorca! Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag måste säga att jag var förvånad, vid besöket på Amorgos, över antalet scandinaviska turister = många! Om jag jämför med en vecka i Colonia Sant Jordi, på Mallorca i september,där hörde vi inte ett ord från något nordiskt språk. Däremot en del turister från andra delar av Europa. Citat:
Ja - det är "farligt" att prata resor. Nu har dottern och jag bokat en kortvecka i Palma i april, lite shopping, lite tapas, lite vitt vin på någon plaza, ett snabbesök i Soller och kanske lite sol ![]() Längtar alltid till Mallorca OCH Grekland OCH Irland (men det är en annan sak ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack igen för era bra förslag, tar gärna emot mera ! Deia, Du verkar vara en superexpert på Spanien ! Nu ser vi fram mot Barcelona i sl. av februari, en stad som vi upptäckte i januari 2010. Brukar bo alldeles vid katedralen i Barri Gotic.Hälsn. MIM
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|