Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-30, 09:27
Conny Conny är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Kato Daratso el Kalives ?

Hej !

Vi har tittat på Golden sands med 200 m till Chrissi Akti stranden och Kalives beach med 0 m till stranden och känner oss rådvilla. Sen finns Nea Chora med Christina 1&2 med ff och spökar. Jag vet att de två första ligger på var sin sida Chania. Det jag skulle vilja veta är hur stränderna är. Vi vill ha sandstrand med lugnt vatten utan höga vågor. Långgrunt eller ej spelat inte så stor roll. Läste i forumet att Nea Chora stranden skulle vara smutsig stämmer det ? Jag undrar också över om det finns något att göra på dessa platser på kvällarna eller är det jättesmå byar ?
Mvh Conny o Eva
Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 19:15
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Kato Daratso el Kalives ?

Stränderna ja skillnaden om det finns någon är inte stor.Kalives är ingen liten by utan ganska stor med liv och rörelse.
Vid fel vind kan många stränder, inte bara Nea Choras, upplevas som smutsiga. Vinden rör upp det som sjunkit till botten och vid stark vind blir det synligt men det är ändå ganska sällan detta förekommer, särskilt under sommaren, stormarna kommer ju oftast fram på höstkanten.
Det är klart att Chania har ett betydligt större utbud när det gäller det mesta.
Här finns ju museér, musik och dans, shopping, marknader, kultur i många former, båtturer, evenemang av allehanda slag etc etc.
The choice is yours!
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:32.