|
|||
|
|||
Mysiga resturanger i Rhodod stad?
Lutar åt rhodos för mig och min flickvän. Finns det några mysiga resturanger i stan? Är stranden bra? Någon som varit på hotell Semiramis?
|
|
||||
|
||||
Sv: Mysiga resturanger i Rhodod stad?
Rhodos är aldrig fel även om jag personligen då helst vill vara där på våren eller hösten. Det finns massor av mysiga restauranger i gamla stan! Det är bara att gå in genom en av portarna och du kommer att upptäcka det. Själv tycker jag att man bör undvika dom som ligger vid de största gatorna och torgen och istället dra sig in i gränderna. Numera är det så vackert upplyst överallt, i den allra minsta gränd finns vackra lampor. Det finns säkert bra restauranger i nya stan också men dom har aldrig lockat mig. För mig är det gamla stan som gäller!
Hotellet bodde jag på en gång för många, många år sedan och jag kan inte säga något om hur det är idag. Stranden närmast är ju på den blåsiga sidan men den är helt OK. (Badade där i november och då blåste det inte alls den dagen) Men skulle det blåsa mycket där så är det bara att runda udden så brukar det vara lugnare där. Sedan finns det ju så många andra fina stränder på ön. Man kan åka buss eller hyra moppe eller bil för att ta sig till dom. Ni kommer att få en härlig semester! //maji |
|
|||
|
|||
Rhodos by har på sitt beste fantastiske restauranter, men gamlebyen har også sine turistfeller, så pass opp... Sjekk andres erfaringer på TripAdvisor. Spør på hotellet ditt om siste nytt av anbefalinger (og advarsler). Se min hjemmeside for mine favoritter...
|
|
|||
|
|||
Låter ju härligt, vi kollar även på ett annat hotell, Blue Sky Beach Hotel, någon som vet något om det. fritidsresor som har det?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|