![]() |
|
||||||
|
||||||
![]()
Egentligen har du väl fått svar på dina frågor så här långt, men jag kan inte låta bli att lägga mig i eftersom jag tycker så mycket om Tilos.
![]() Citat:
![]() Stranden på Eristos är kanske inte långgrund men det tar några meter ut i vattnet innan det blir djupt. Där är det sandstrand. Om du går rakt fram från entrén på Elenis, ca 20 meter rakt fram, så är du i vattenbrynet. Det är dock en klapperstensstrand. Den blir inte bråddjup direkt. Du kan gå ca 5 - 7 meter ut i vattnet innan botten försvinner. På vissa ställen ännu längre. Förr fanns det en väldigt trevlig Bar/enkel Taverna till höger när man gick ut från Elenis. Hoppas den finns kvar fortfarande. Där har jag tillbringat många goa timmar... ![]() ![]() Citat:
Citat:
![]() Som jag såg det verkade katterna på Tilos ha det rätt bra. Visst kunde de bli bortschasade ibland om de var för närgångna, men inga elakheter som jag såg. Då har jag tyvärr sett och upplevt mycket värre på andra ställen. Tilos är en väldigt civiliserad ö på alla plan! Min mycket privata gissning är att det beror på att ön har besökts av Engelsmän under väldigt lång tid. Men det är bara en teori. Citat:
Ut från Elenis mot vänster. Efter 3 - 400 meter kommer ni till en skarp böj till vänster. Följ den. (Ner till höger ligger en av Tilos bättre Tavernor. Jag har för mig att den heter Erinis.) När ni svängt till vänster ser ni kyrkan på vänstersidan. Sedan efter 50 - 75 meter svänger vägen till höger. Följ den och efter ca 100 - 150 meter ligger Marinas på vänstersidan. Hon pratar hyfsad Engelska. Och! Förr körde de hem det man köpte oavsett var man bodde!!! Man slapp släpa på det själv. Jag vet dock inte om det är så idag. Jag har tyvärr inte varit där på några år. Citat:
Tyvärr var förr Tilos den dyraste ön i Grekland att hyra moppe på......... Jag vet inte hur prisbilden ser ut idag. Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|