![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
...som ett litet komplement till den uttömmande vandringsbeskrivingen härovan kan jag nämna att det finns bra kartor över Karpathos. Jag haver i detta nu i min hand en dylik som dessutom är tryckt på pappersliknande plast(Polyart ) och som enligt uppgift ska klara av vikningar bättre. Skala 1:60.000 och tillverkaren heter visst Terrain & Skai (www.skai.gr) Dock finns en annan adress här < www.terrainmaps.gr >
Mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Gå till hotell Astron Princess (inte svårt att hitta alls, det ligger mitt emot minigolfen) och prata med Stavros Lolis, som jobbar där. Han är medlem i öns vandringsklubb och kan säkert ge er mängder av bra tips.
![]() Karin som vandrade på Karpathos i somras ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Självklart är vi tacksamma för fler inlägg om någon känner att den vill dela med sig. Καλισπερα! |
|
||||
|
||||
![]()
Och foton från vandringen hittar du under min profil. Klicka på min signatur, scrolla ner till "Album" och klicka sedan på "Vandring från Stes till Volada".
![]() Karin som inte har några som helst planer för sommaren ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Karin vilka fina bilder.Tur att höstresan till Karpathos är bokad.
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hei
Karpathos har mange flotte steder hvor man kan gå, både fra Pigadia og i nord fra Diafani og Olymbos. Ta f.eks bussen fra Pigadia om morgenen til Othos, derfra er det mange merkede vandreruter. Det finnes en bok til som jeg har kjøpt i Pigadia, den har mange ruter beskrevet. Gode kart er også enkelt å få tak i. Er du på Facebook, så søk opp denne siden, det er turgruppen som Stavros er med i: Όμιλος φίλων βουνού & θάλασσας Καρπάθου - Friends of nature Karpathos section Vi har gått mange turer i området rundt Olymbos / Diafani, legger ved en you-tube film med bilder fra mange av våre turer der. Det er veldig fint å gå der, men ta med nok mat og vann! http://www.youtube.com/watch?v=-NuCLWCLvKk Hilsen Nina (som drar tilbake i påsken!) |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|