|
|||
|
|||
Kreta eller Skiathos!?
Okej, i valet och kvalet; Hotell Achillion, Rethymnon, Kreta eller hotell Rea, Megali ammos, Skiathos(ca 800 m från stan).
Vi har beslutsångest, vilket ställe i Grekland är egentligen bäst? Någon som varit på både Kreta och Skiathos som kan jämföra? Mvh Ida (igen!) |
|
||||
|
||||
Sv: Kreta eller Skiathos!?
Det finns inte ett ställe i Grekland som är "bäst". Alla är vi olika, alla har vi olika preferenser och favoriter. Du måste helt enkelt välja själv. Dåligt lär det inte bli, och skulle det visa sig att det du valt inte var helt perfekt för dig, så vet du det till nästa gång, och då blir det lättare för dig att välja "rätt". Du lär få lika många röster för Rethymnon som för Skiathos...
Karin som inte har hittat något dåligt ställe i Grekland, men som helt klart tycker att Karpathos är bäst... |
|
|||
|
|||
Precis som Karin skriver, så finns en plats/ö för alla i Grekland. Vi har olika favoriter allihopa och av de alternativ Du har som förslag så kommer ni att trivas på båda....men med de önskemål ni hade så tror jag rent spontant att Skiathos är perfekt, så mycket mindre och behändigare också att ta sig runt på. Alla avstånd är korta. Ta Skiathos i år och Kreta nästa gång är mitt förslag
Lissi |
|
|||
|
|||
Har varit på båda öarna och mitt hjärta klappar helt klart för Skiathos!
Anna |
|
|||
|
|||
Det blev Skiathos! I augusti åker vi. Ska bli så kul!
|
|
|||
|
|||
det kommer ni att gilla!!
Lissi |
|
|||
|
|||
Vilket hotell? Ni kommer inte att ångra er!! Grattis till ett bra val
|
|
|||
|
|||
Det blev Rea (airtours hade "veckans klipp", superbra!)
Vad bör man göra om man ändå är på Skiathos? Har hört talas om Lalaria beach, men vad finns det mer för roligt/mysigt? |
|
||||
|
||||
Köp E-guiden, så får du veta allt du behöver och mer därtill. Du har väl varit inne på Skiathosforumet och läst?
|
|
|||
|
|||
Jag har varit både på Kreta och Skiathos. Chania stad är jättemysigt tycker jag men det slår inte Skiathos med sina många fina stränder. Vi bodde på Rea och tyckte det var jättebra, vi hade världens utsikt!!!
|
|
||||
|
||||
jag hade nog valt skiathos :-) en underbar ö... :-)
|
|
|||
|
|||
Lalaria bech är en underbart vacker strand med klarblått vatten. Ganska stora stenar att ligga på så det måste man vara beredd på. Det jag inte gillade var all fågel-bajs som inte var så trevligt. Vi var där tidigt på säsongen, det är kanske annolunda lite längre fram. Skiathos är härligt!
|
|
||||
|
||||
Som om inte Kreta har helt underbara stränder....!!!???
/Kerstin |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|