|
||||
|
||||
Åldersgräns?
Detta kanske är en "dum" fråga men jag läste tråden nedan om nattclubbar och min undran är: Jag och väninnan ska ner till Agia marina och med oss har vi två tjejer på 15 år. Låt oss säga att man vill besöka tex Rockhouse en kväll för nån drink eller två. Kommer man in med minderåriga i målsman sällskap?
|
|
||||
|
||||
Sv: Åldersgräns?
Det bör inte vara några problem.
|
|
||||
|
||||
Om ungdomarna fyllt 15 har de rätt att gå på "lokal". Har de dessutom föräldrarna med sig och sköter sig, kan de till och med be Manolis (på RockHouse) om en drink. Se bara till att de sitter ner, för hans leende brukar få benen att vekna på de flesta Om ni sitter i lilla baren blir ni serverade av söta Maria, en liten Kretensk pärla.
Mina barn var 6 och 7 första gången vi gick på krogen i Grekland. Vid fyllda 14 och 15 fick de gå själva, men bara till de barer jag godkänt i samråd med ägaren. Eftersom jag själv jobbade nätter behövde jag veta att någon höll ett öga på dem, och de var välövervakade! Inte en enda incident på två hela månader. //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag glömde tillägga att RockHouse öppnar 22.00 på kvällarna, och det är sällan rejält hålligång på någon musikbar förrän efter 23.00 - Så njut av en siesta mellan strand, middag och barhoppande. //Kikh |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|