Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-06, 18:51
systeryster systeryster är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Hotell Hydrele Beach

Vi har reserverat en resa med Fritidsresor till Samos i Juni 2011. Hotellet vi bokat heter Hotell Hydrele Beach.
Är det någon som bott där och som vill dela med sig av sina erfarenheter av det hotellet?
Det ska enligt uppgift vara 1½ km till centrum. Upplever man att hotellet ligger "bortom allt"? Känns det långt att gå då man vill gå ut och äta på kvällarna? Hur är poolområdet?
Vi funderar på om vi skulle boka halvpension eftersom hotellet ligger en bit utanför men samtidigt känns det lite tråkigt... Vet någon hur maten är på hotellet?
Tacksam för svar!
Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:02
MariaS MariaS är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Hotell Hydrele Beach

Funderar också på detta alternativ så jag hoppas någon kan komma med tips. Men det ser fint ut.
Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 20:44
GöranH GöranH är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Har bott två gånger på Hydrele Beach, senast i augusti 2010. Det är ett trevligt hotell, vilket består av en huvudbyggnad och flera byggnader med lägenheter. Poolområdet är inte så stort men helt OK. Hydrele Beach ligger mitt i Potokaki. Stranden i Potokaki är bra. Till huvudorten Pythagorion är det mer än 1,5 km, snarare 3 km. Det tar ca 20 min att gå dit. Vi åkte taxi på kvällarna, vilket inte var så dyrt, men alltid billigare "hem" än in till Pythagortion. I Potokaki finns bara en taverna som ligger nära Hydrele Beach, den heter också Potokaki. Sen finns det några andra ställen också lite längre ut typ strandbar. Kan rekommendera att inte gå på första bästa ställe i hamnen i Pythagorion. Några kvarter längre upp finns det bättre och mer prisvärda ställen t ex Esperides, huvudgatan rakt upp från taxistationen och sedan till höger (fråga taxichauffören var det ligger). Vet inte hur maten är på hotellet, vi åt bara frukost där och den var bra.
Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 13:02

Citat:
Ursprungligen postat av GöranH Visa inlägg
Har bott två gånger på Hydrele Beach, senast i augusti 2010. Det är ett trevligt hotell, vilket består av en huvudbyggnad och flera byggnader med lägenheter. Poolområdet är inte så stort men helt OK. Hydrele Beach ligger mitt i Potokaki. Stranden i Potokaki är bra. Till huvudorten Pythagorion är det mer än 1,5 km, snarare 3 km. Det tar ca 20 min att gå dit. Vi åkte taxi på kvällarna, vilket inte var så dyrt, men alltid billigare "hem" än in till Pythagortion. I Potokaki finns bara en taverna som ligger nära Hydrele Beach, den heter också Potokaki. Sen finns det några andra ställen också lite längre ut typ strandbar. Kan rekommendera att inte gå på första bästa ställe i hamnen i Pythagorion. Några kvarter längre upp finns det bättre och mer prisvärda ställen t ex Esperides, huvudgatan rakt upp från taxistationen och sedan till höger (fråga taxichauffören var det ligger). Vet inte hur maten är på hotellet, vi åt bara frukost där och den var bra.
Tack så jättemycket för tipsen och informationen!!!
Vi har också tänkt åka taxi på kvällarna, åtminstone "hem" till hotellet. Minns du ungefär vad det kostade att åka mellan hotellet och Pythagorion?
Jag noterar "Esperides"! Har du fler bra restaurangtips?
Hotellet ligger ju väldigt nära flygplatsen... störs man av detta? Kan bara konstatera att transfern från flygplatsen borde gå ganska snabbt iaf!

Nu är det bara fyra veckor tills vi åker... Längtar!!!
Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 16:33

Jag tror att taxin kostade 5 euro för 2 pers. En annan restaurang som var bra hette Aprodite. Om man går huvudgatan upp från hamnen/taxistationen några kvarter ligger den till vänster. Hotellet ligger nära flygplatsen, men flygen gick bara dagtid och det är ingen hårt trafikerad flygplats, så det var inget som man stördes av och fördelen var ju att transfern gick fort. Hoppas ni får en bra semester.
Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 17:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
En annan restaurang som var bra hette Aprodite. Om man går huvudgatan upp från hamnen/taxistationen några kvarter ligger den till vänster.
Jag har aldrig ätit på Aprohdite utan bara gått förbi. Stället blev ju smått legedariskt efter programmet om grekiska kamakis. Om jag minns rätt var det en dansk dokumentär som de figurerade i.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 14:40

Citat:
Jag tror att taxin kostade 5 euro för 2 pers. En annan restaurang som var bra hette Aprodite. Om man går huvudgatan upp från hamnen/taxistationen några kvarter ligger den till vänster. Hotellet ligger nära flygplatsen, men flygen gick bara dagtid och det är ingen hårt trafikerad flygplats, så det var inget som man stördes av och fördelen var ju att transfern gick fort. Hoppas ni får en bra semester.
Det låter bra! Tack för tipsen! Jag lägger Esperides och Aphrodite på minnet! Vi har faktiskt också bokat till frukost nu i efterhand... hoppas bara att den inte bara består av kaffe och fralla Då slipper vi ju åtminstone gå så långt för att fixa frukost!
Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 21:26

Jag tror säkert att ni kommer att bli nöjda med frukosten. Visst finns det kaffe, men även en hel del annat att välja på. Det är en hel frukostbuffé. Det finns annars en minimarket som tillhör hotellet, men det är ju lite bekvämare att ha frukosten klar.
Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 15:54
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Vi bodde 2005 på Hydrele Beach och trivdes förträffligt där. Frukosten var helt OK, dock fick man då betala extra om man ville ha färskpressad apelsinjuice. Gå in till stan var inga problem på kvällarna men vi tog alltid taxi hem igen. En mysig restaurang heter Varka och ligger ute vid en pir inne "i stan". När ni går in så passerar ni på höger sida en förträfflig lunchrestaurang (tror inte att han har öppet på kvällarna, tyvärr) som jag inte kommer ihåg namnet på, men den ligger strax efter hotell Doryssa Bay. Aprohdite (?) åt vi på en gång och den klassade vi som en turistfälla. Vi skulle vara glada att dom ville servera oss i stället för att dom var glada att ha oss där (kan dock ha blivit bättre). Finns många små och mysiga ställen inne i olika gränder.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.