|
|||
|
|||
Båtförbindelser
Hej!
Vi är en familj som planerar att åka till Karpathos från Rhodos med båt i mitten av juni, det verkar vara svårt att hitta båttur dagtid på tillbakavägen, tacksam för tips. Bör vi hyra bil under vistelsen på ön? Mvh/familjen Mattsson |
|
||||
|
||||
Sv: Båtförbindelser
Jag har inte jättekoll på båtförbindelserna mellan Karpathos och Rhodos, men en titt på GTP (www.gtp.gr) visar att det tycks finnas dagtur tisdagar och torsdagar och en nattur med avgång lördag kväll. Kanske finns det någon mera förbindelse som jag inte känner till, men vänta ett tag så kommer förmodligen någon annan här på forumet som är mera insatt att svara.
Vad gäller förflyttning på Karpathos så rekommenderar jag något slags fordon om man vill uppleva något av öns många vackra och mysiga byar och underbara stränder. Bil eller skoter. Själv föredrar jag skoter eftersom det känns mera av dofter, vindar och närhet till naturen. Men vi är bara två personer. Om man är flera och / eller har lite begränsat med tid så är det nog bättre med bil. Trevlig resa! Mats |
|
||||
|
||||
ANEK Lines sine sider er også greie å følge med på.
http://web.anek.gr/portal/page/porta...tes_Timetables Jeg tror at også Blue Star skal ha en båt på strekningen i høysesongen, men vet ikke når den begynner å gå. |
|
||||
|
||||
Blue Star går inte till Karpathos.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|