![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Håller med Gita, jag skrattade så tårarna rann ![]() Edit: För att inte bara svara helt OT så får jag tillägga att jag på senare tid hört fler och fler som åker ospec. och är väldigt nöjda med det |
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår om det kan vara underhållande läsning men det var tyvärr ingen resa som gav någon vidare underhållning. Men jag har lagt den bakom mig och har såklart haft underbara upplevelser sen dess.
Hälsningar H |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har åkt ospec 2 gånger.
Första gången var med ving till Turkiet, vi bet 3500 kr för 2 vuxna i Augusti och hamnade på Sunwing resort i alanya, dit vi ville men som vi inte kunde bestämma....så det var ett jätte plus. , vi fick en 2 rums lägenhet med utsikt över polområdet, helt underbart läge. Vi kollade när vi kom hem och den lägenheten skulle kostat oss 13000 för en vecka. Så det var ett fynd helt klart. Min andra ospec var 2009, då gick resan till Cypern, även denna gång med ving. Det var över midsommar, resan kostade 2500 kr för 2 vuxna. Vi hade ingen aning om var i Cypern vi skulle hamna, vi hoppades på Ayia Napa och det blev Ayia Napa. På flygplatsen talade dom om för oss att det ospec hotel vi skulle bo på låg mitt i Ayia Napa vid bargatan, men om vi ville fick vi lägga till 300 kr per person så skulle vi få ett annat boende, då skulle vår resa kosta 3100 för 2 vuxna en vecka i Cypern i stället, det tyckte vi var helt ok så vi valde det alternativet, och hamnade på ett Sunwing resort med 5 pooler och tennisbana mm.... Behöver jag säga mer, ospes för mej har varit bättre än mina bokade resor. Men ändå bokar jag mina resor till Grekland, för där vågar jag inte chansa, där vill jag ha det perfekt och vill veta vad jag får. Som sagt man vet aldrig, jag kanske har haft tur ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Intressant läsning! Jag håller med Hellen, jag kunde inte heller låta bli att dra på smilbandet när jag läste vissa inlägg
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De stora arrangörerna Apollo och Ving har för länge sedan slutat att placera ensamresande tillsammans. Såg att någon som åkte charter för ett tag sedan fick dela rum med någon men jag tror att det var med en annan arrangör.
Antagligen får ensamresande betala ett tillägg för sin restresa. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Nu då vi var nere så var det några som var på samma hotell som oss (Castro i Maleme) som hade köpt ospec, då kunde de köpa till frukost, lunch, middag eller AI på hotellet.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har rest ospecificerat flera gånger, både i "gamla dagar" (innan vi började öhoppa) och på de senaste två resorna har det passat bra med en ospec., som vi betraktade som "flygbiljett". På de senaste resorna har vi hamnat på 4-stjärniga hotell, alldeles för bra att säga nej tack till egentligen, men man kan ju göra som man vill och använda hotellet som bas för utflykter på egen hand om man vill.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|