|
|||
|
|||
Sv: Fråga mej on Naxos
Det visste jag inte när vi var på Skiathos för ett par år sen tänkte vi hyra moped, det enda dom krävde då var att man var över 25 år och att man hade körkort, min dotter har inget körkort och var bara 20 år så hon fick inte hyra så därför blev det jeep i stället.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hej, Jag tänkte oxå göra besök hos Lotta och hennes restaurang under veckan jag är där. Vad sägs om att vi går dit samtidigt? //Inha |
|
||||
|
||||
hej,
stränderna när jag var på rhodos för x antal år sedan var västkusten steniga stränder, medans östkusten hade dem där härliga sandstränderna. hur är det på naxos? jag har förstått att det är bra sandstränder vid naxos stad. men är det sandstränder runt hela ön? eller är det olika underlag? är det någon strand man verkligen ska ta sig till? restauranger förutom er egen resaturang, som jag självklart ska besöka, kan du tipsa om restaurang där det serveras typiskt grekiskt? vakhos hotel känner du till vakhos hotel? ligger det långt ifrån hamnen? //Inha |
|
||||
|
||||
Hej
Hela Naxos västkust söderut från Naxos stad är nästan bara sandstränder med fin sandig botten. Du har Ag Georgios i Naxos stad, sen ligger Ag Prokopios (min favvis) Ag Anna, Plaka, Mikri Vigla, Kastraki och Aliko. Alla fina sandiga stränder. På östkusten finns det fina ständer söder om Motsuna men dom är det lite svåra att ta sej till och ligger långt bort från Naxos stad. Vid Lionas på östkusten har du en fin stenstrand med vackra vita stenar. Och på Naxos norrspets i Apollonas har du en liten sandstrand mitt i byn. Så det finns mycket att välja på. Jag rekommenderar alla stränderna söderut och dessutom går det bussar till dom stränderna. Min favvis grek mat serveras på Axiotissa i Kastraki samt Anesis-Spiros i Prokopios, är personligen inte så förtjust i grekmaten som serveras i stan.... God ouzo och oktapodi kan du få nere i hamnen. Känner tyvärr inte till Vakhos hotel... Vi ses snart! Lotta |
|
|||
|
|||
Vilken bra ide det skulle vi kunna göra...vi får försöka komma överens om vilken dag och tid som passar oss.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi åker säkert med samma plan från Arlanda ner till Grekland. kl.08.35 tror jag planet gick. Åker ni med samma? Om ja - Vi kan väl isf spåra varann redan på Arlanda. Annars hörs/syns vi där nere. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ja vi åker med sammavi ska nog kunna spåra varandra
|
|
||||
|
||||
Med tanke på det hällregn vi har just nu (i skrivandets stund) i Stockholm, säkert på fler ställen i Sverige, så LÄNGTAR man verkligen till sol-värme-beach-taverna.
|
|
|||
|
|||
kan du tipsa på nåogt "långtidsboende"! Vi tänkte ev åka en hel månad nästa sommar och vill då gärna hyra en egen lägenhet i Naxos stad eller i närheten av staden. Vi tar tacksamt emot tips på ett sådant boende.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|