![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet gällande postgången nere på Kreta. Kommer vykort fram om man skickar? Har hört historier om att det inte är någon ide och skicka eftersom de inte kommer fram. Vet dock ej om det gällde just detta resmål. Kanske inte finns någon sanning i detta.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bor i Rethymno o allt jag skickat eller fått har tagit mellan 3-6 dagar..inkl flyttkartonger!
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick ett vykort från Kreta igår och den var skickat ca för en vecka sedan
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren.. då ska Jag nog passa på och skriva lite vykort denna gång.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Trevlig resa! ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har för det mesta postat på hotell när vi varit på Kreta och vykorten har alltid kommit fram
![]() ![]() Håller för övrigt på att boka Kretaresa till sept, planerna var att skippa Kreta i år då vi var på Rhodos i maj, men Kretaabstinensen är svår just nu ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vykort som inte kommer fram är oftast varken skrivna eller postade!
![]() tror Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Hej. Lugn vykorten kommer fram både från Kreta och Rhodos . Lämna på hotellet inga problem . Tar en vecka . Vill man ha snabbare lägg korten i kuvert grekerna anser nämligen att brev i kuvert är viktigare . ( enl. sägen)
Lycka till med vykorten. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har ganska stor erfarenhet av att anlita grekiska posten (som före detta svenska postarbetare).
Senast skickade vi några vykort från den lilla orten Souga på södra Kreta. Vi hade lite funderingar på om brevlådan överhuvud taget tömdes, det fanns ju inget postkontor där, så vi frågade en svensk kafeägare. Jo, sa hon, den töms tre dagar i veckan. Nu var detta inför pingsthelgen, så korten kom fram till Sverige nästan två veckor senare. När vi var på lilla Fourni skickade vi ett 20-tal vykort, i form av små musmattor. Inga kort hade kommit fram efter 1 månad. Vi tog då kontakt med internetansvarige på Fourni. Vi fick till svar att postmästaren hade dött under tiden vi var där. Han hade till uppgift att tömma brevlådan, så ingen annan hade gjort det! Sedan började "korten" komma. Cirka 10 kom fram. Jag tror att det var "attraktiva" vykort, antingen i Grekland eller i Sverige. Men normalt tar det en vecka. Priset i hastighet tog doch det trekilospaket med ouzo, som vi skickade till en vän i Umeå. Skickade paketet från postkontoret på Naxos en tisdag. Torsdag var det "flygaredagen" i Sverige. Fredag förmiddag kom en postchafför hem till vår vän i Umeå och levererade paketet! Birgitta. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|