![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag blev en gång beskylld för att sakna humor i en gammal tråd på Kalimeras forntid så därför har jag inte tidigare lagt mig i den här debatten. Mycket av det andra betraktar som lustigt eller roligt som vi säger på svenska tycker jag bara är dåligt, trist och lite små tragiskt. Lika så när någon firas med en aktivitet som de är livrädda för ex den som ska gifta sig och släpas ut för att hoppa bungy-jump. När jag själv ska planera en aktivitet för någon annan vill jag att det ska vara något som de sedan minns med glädje även om det kanske var något oväntat.
Därför ser jag inget som helst roligt i det här grekskämtet eller skämt med andra grupper. Vad Elisabet avsåg med sitt inlägg vet jag inte och hon borde kanske haft med en förklarande text. Mitt eget inlägg med hänvisning till Alexandra Pascalidou var en ren sakupplysning och jag vet inte om "vi betalar inte skatt" är en skämtsam rörelse eller en betydligt mer allvarligt menad politisk yttring. Kan dock konstatera att många som aldrig varit i Grekland eller bara varit där för en kortare charterresa har många frågor och ställer sig väldigt undrande till det som framkommer om Grekland och greker i massmedia. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|