![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Det enda jag kommer på just nu är i Nea Chora fiske hamnen .Ligger innan själva Chania fr Platanias räknat.Sedan finns det i saluhallen i Chania endast öppet dagtid o kanske inte så billigt
|
|
|
||||
|
||||
|
Du har fiskrestaurangen "Limanaki" nere vid hamnen i Platanias.
Malin |
|
|
||||
|
||||
|
Tack för alla snabba svar. Tycker att Limanaki verkar vara värt att pröva. Jag är dock lite osäker på vart hamnen ligger i Platanias, Är det mot Agia Marina eller åt andra hållet?
|
|
|
||||
|
||||
|
Du går ner vid Porto Platanias, det stora lyxhotellet. Om du är vid torget i Platanias går du mot Agia Marina. Då har du Porto Platanias på din vänstra sida efter 200 m...sväng ner gatan efter hotellet så kommer du till hamnen
![]() Malin - som kommer imorgon
|
|
|
||||
|
||||
|
Tack Malin!
Var där igår, var nöjd med både mat och service. ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Tag bussen mot Chania, stig av vid Agia Apostoli. Alldeles vid stora parkeringen nere vid havet finns en restaurang som heter Xenos Dias där finns det alltid god grillad fisk.
mvh Dettis |
|
|
||||
|
||||
|
Ta bussen till Kolimbari och kliv av vid hamnen. Där ligger en del ypperliga fiskrestauranger, min favorit är "O Nikiforos" som serverar de bästa marídes jag ätit.
|
|
|
||||
|
||||
|
Håller med Nilam om Limanaki. Nu var det många år sedan jag var där men då var det jättebra.
// KR |
|
|
||||
|
||||
|
Håller med om Limanaki, helt underbar mat!! :-)
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Malin - som har 8 timmar till avresa
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |