|
|||
|
|||
Eget boende
Hej!
Jag har varit mycket i Grekland, men då fri som fågeln och andra krav på tillvaron... Nu vill jag njuta av landet för hela familjen, som består av make och bebis. Vi planerar besöka Grekland nästa sommarsäsong, helst sen augusti/tidig september eller möjligen sen maj/tidig juni. Vi skulle gärna bo i eget hus, men då till frågan; var får man tag på det? Inget stort eller fancy, men rent och snyggt och med gångavstånd till barnvänligt bad. Ok med bilavstånd till affär. Såväl fastland som ö fungerar, men inte i charterghetto. Således: var får man tag på ovan beskrivet boende? Har ni erfarna någon uppfattning om ungefärlig kostnad under perioden vi angivit, t ex per vecka? Tacksam era tankar, tips och synpunkter! |
|
||||
|
||||
Sv: Eget boende
En ö att fundera över är Naxos. Lagom stort, ingen charter och olika boendealternativ.
|
|
|||
|
|||
Naxos är visserligen väldigt barnvänligt och tilltalande på andra vis. Charter går ju också dit sedan flera år. Det gör å andra sidan inget, vi kan ju välja att bo någonstans där chartrarna inte residerar.
Min fråga kvarstår dock obesvarad: Hur få tag i eget boende och vad kan det tänkas kosta? |
|
||||
|
||||
Våra grannar hyr ut detta hus här i Vounaria...det är 100 meter från oss, 2km till en underbar sandstrand, 2-4km till närmaste affärer.
http://www.homelidays.co.uk/vounaria...-319784en1.htm Absolut inget chartertghetto här. 32 mil från Athen i det vackraste Peloponnesos |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Anneli56: Tack för ditt tips! Precis något sådant jag var ute efter.
|
|
|||
|
|||
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|