![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår vad du kan mena. Att föreställningsförmågan förslöas av foton.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja, eller av groggen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Eller så lär vi oss att reflektera
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag groggar aldrig. |
|
|||
|
|||
![]()
Om man bara ska beskriva något i ord, utan foton, kan en hake vara att man måste lita till läsarens omdöme.
Om jag t.ex. i ett inlägg skriver "Jag har aldrig upplevt så stor kärlek som när Birgitta bad mig att ta hand om den gamla fallfärdiga hunden." så måste jag lita till att läsaren drar rätt slutsats av det jag skrivit för att förstå vad jag verkligen upplevde. Det finns inget röntgenfoto som kan bevisa vilken upplevelsen var. |
|
||||
|
||||
![]()
...och jag KAN inte lägga in bilder, min datorkunskap slutar lite tvärt strax innan...men det stör mig inte att den som läser skapar sin egen bild av den situation jag skildrar. Det är onekligen oerhört mycket bilder idag, stilllbilder, videosnuttar, långa filmer. Jag kan se det som en värdefull sak att få bilda sina egna inre scenarion.
Föredrar böcker framför film, som exempel. |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=lugnagatan;252199]Om man bara ska beskriva något i ord, utan foton, kan en hake vara att man måste lita till läsarens omdöme.
Om jag t.ex. i ett inlägg skriver "Jag har aldrig upplevt så stor kärlek som när Birgitta bad mig att ta hand om den gamla fallfärdiga hunden." Min bild blir ett fallfärdigt hus inte en hund tror att du hörde fel.Hälsn jan |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|