|
||||
|
||||
Vill du bidra till att några barn får en bättre framtid?
Sitter här och tänker på alla underbara, bekanta och obekanta människor som i våras bidrog med en slant till frakten för alla kläder jag hade fått att ta med till barnen på barnhemmet i Nairobi. Mycket pengar blev det. Det räckte inte bara till frakten utan även till roligheter för barnen och extra god mat som de fick önska själva.
Som några av er vet, blev jag med tre fadderbarn från barnhemmet, när jag var där i januari. Sedan dess har jag även lovat att hjälpa en ung tjej med kostnaderna för hennes utbildning till ekonom. Dessutom har en god vän tagit en annan flicka från barnhemmet som sitt fadderbarn. På detta sätt får fem unga människor en helt ny möjlighet i livet, som de inte skulle ha kunnat få annars. På sikt kommer de att bidra till landets utveckling, bara genom att ha skaffat sig en utbildning. Men nu till ett problem som har uppstått. Kostnaderna för skolgång och annat har ökat drastiskt i Kenya bara under de sista året. Landet befinner sig i en ekonomisk situation där priserna överlag rusar i höjden. Det innebär att mina och min väns kostnader för att hjälpa dessa barn och ungdomar har stigit. Det har blivit betydligt dyrare än jag hade räknat med. Min undran är därför om du kan tänka dig att bidra till dessa barns framtid. Varenda krona är betydelsefull. Jag och inte minst barnen, skulle bli oerhört tacksamma om du vill bidra med 20 eller 50 kr, till deras skolgång och utbildning. Skicka i så fall pengarna till mitt Afrikakonto i Icabanken nr 9271 (=clearingnr) - 2483480. Kontoinnehavare Elisabet Juul. Skriv ditt namn som meddelande, så jag vet vem pengarna kommer från. Kram och stort tack på förhand till er som vill hjälpa till! |
|
|||
|
|||
Sv: Vill du bidra till att några barn får en bättre framtid?
Jag har satt in pengar på Ditt konto Du hade förra gången,samma som nu, men där står ditt gamla efternamn. Hoppas det går bra med överföringen ändå trots att namnet inte stämmer. Men det kanske ändras automatiskt. Det kommer kanske en slant där emellanåt
Du är fantastisk! Lissi |
|
||||
|
||||
Tack Lissi för ditt vänliga och generösa bidrag. Det kommer att komma till stor nytta!
Jag hoppas banken fixar det även med fel efternamn. Det är för övrigt mitt "nya" namn som är det gamla. Jag tog tillbaka mitt efternamn som ogift i somras. |
|
||||
|
||||
Det känns bra att bidra när man vet att pengarna går direkt till de behövande tycker jag.
// Helén |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack så jättemycket Hellen för ditt bidrag, och tack igen Lissi för att du vill bidra regelbundet.
Tack också Ola (jag vet inte vem du är) om du finns här på Kalimera. Som jag redan sagt så kommer pengarna till stor nytta. Den enda avgift som "försvinner" på vägen är bankernas (den svenska och den kenyanska) avgifter, men det är bara några tior per transaktion, och jag skickar stora summor som räcker länge, så den kostnaden är bara ca 1%. Eller mindre om jag åker dit, då ger jag pengarna direkt till Fr Chris. Han ser det här som en del av sitt arbete och kall, och tar inte betalt för att handha pengarna. Susan, som köper det som barnen behöver, ser det också som ett kall, och tar inget för det hon gör. |
|
||||
|
||||
Vill bara säga ett litet men hjärtligt tack till er som bidragit. Jag vet inte vilka alla är och inte heller om de/ni är kalimeror, så jag räknar inte upp alla namn, men ingen nämnd, ingen glömd, det är så sant som det är sagt (haha där fick jag in två slitna fraser i samma mening ).
Om det är någon mer som vill bidra (eller vill börja ge en slant regelbundet som några gjort) så ska ni veta att pengarna verkligen behövs och kommer till stor nytta. |
|
||||
|
||||
Vill bara berätta att jag har gjort en blogg där jag kommer att berätta om hur du på ett enkelt sätt kan vara med och förändra några barns situation på ett avgörande sätt. Följ bloggen så får du veta hur!
http://foraldralosa-barn-i-nairobi.blogspot.com/ |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|