|
||||
|
||||
Rimm nu i juletid
Nu är det brått med alla julklappar.
Men få till ett rimm är ej så lätt i bland. Tycker ni detta verkar festligt eller kan ni ge mig lite tips. Till Grekland vi rusa Till ett turkoshav som brusa Doften av Pinjeträd vi snusa Med sol och värme vi mysa Vi till Grekland susa ner Kan ju ej berätta va det är i julklappen om hon nu skulle läsa Birgitta |
|
|||
|
|||
Sv: Rimm nu i juletid
Sista raden skulle jag ta bort då den ju säger vad innehållet är!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
Julrim direkt från Kretas sydkust;
"Detta har jag gjort i slöjden, ära vare gud i höjden" "Du är ej ute i ogjort väder, om du gissar på handskar av läder" Arne |
|
|||
|
|||
...fast det gör ju första raden också!
Ett rim ska ju inte säga vad innehållet är så där rakt av....Om Du bara tar de mittersta tre raderna så tycker jag det blir bättre... Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Rim nu i juletid
Brusa, snusa, rusa, ja de rimmar ju, men mysa? Har suttit här och försökt låta skånsk, men får inte ihop det riktigt ändå
Senast redigerad av Hellen den 2011-12-19 klockan 16:12. |
|
||||
|
||||
Kanske bättre så här ?
Till landet vi susa Till ett turkost hav som brusa Doften av Pinjeträd vi snusa Till sol och värme vi susa Sena kvällar vi busa Natten vill vi ej ska ta slut så ingen behöver vi krusa Drycken gjorde oss berusa Birgitta |
|
|||
|
|||
Hej!
Här kommer några rader ifrå Värmlann....;-D Kanske kan de va nåt?? Använd det som passar,vettja.... Från mörker och från kyla till annat land vi far där må man ej sej skyla man kan ha maggen bar... från gran och tall till pinje från fura och från björk är nu vår nya linje där himlen ej är mörk..... Där chefen ej finns med och klockan inte ringer man vaknar helt i fred och strosar,inte springer..... Man knallar avspänt dit man vill och stannar eller tar ett dopp man äter när det nyper till och rundar av sin bruna kropp... mvh, Mikke |
|
|||
|
|||
Citat:
Natten vill vi ej ska nå slutet Sedan går vi hem och sover av oss ruset |
|
||||
|
||||
Citat:
Nu återstå resten God jul alla! Birgitta |
|
||||
|
||||
Mikkes rim var kanonbra tycker jag.
Birgitta, vad menar du med resten? Hade jag varit du så hade jag nöjt mig med de förslag som du fått Här finns ju hjälp att hämta, har du fler påbörjade rim, så skriv dem också! |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
DOTTER är ju medlem här också Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Blir hans första Greklands resa nästa år faktiskt Birgitta |
|
|||
|
|||
Fast är större delen av familjen medlemmar så är väl inte innehållet i "paketet" särskilt hemligt?
Lissi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|