|
||||
|
||||
PUST FLÄMT STÖN O STÅNK!!!!
Äntligen har det blivit av......RESAN ÄR BOKAD! Bitarna har äntligen fallit på plats och bokningen till älskade Rhodos o James Hotell blev verklighet
I år ska vi prova månaden september, fast precis i början av den. Jag vill fira min födelsedag där, bland goda vänner. Ska genast maila till Janne här på Kalimera och lägga in en räknare! |
|
||||
|
||||
Sv: PUST FLÄMT STÖN O STÅNK!!!!
Härligt! ska dit i slutet av maj Rhodos är underbart ,men det är nästan fult att tycka om Rhodos men jag älskar ön. Var där första gången 1980 .Andra gången tog det 23 år senare med våra 2 barn som genast älskade stället.Så nu är det dags igen längtar!! Sedan blir det ö-luff i cykladerna senare under sommaren.När ungarna blir stor kan man unna sig mer och göra det man mest av allt tycker om resa till GREKLAND
|
|
||||
|
||||
Det kan väl aldrig vara fult att älska Rhodos
//maji som även älskar t.ex Anafi |
|
|||
|
|||
[quote=maji;263516]Det kan väl aldrig vara fult att älska Rhodos
//maji som även älskar t.ex Anafi[/qu ÄLSKAR RHOOOOODOOOOOOS!!! |
|
||||
|
||||
[quote=RhodosStad;263570]
Her er det flere som elsker Rhodos!
|
|
|||
|
|||
Här är ytterligare en RHODOS älskare. Har besökt många öar men Rhodos är svårslaget även om de flesta öar har något som tilltalar mig men inte något som går upp mot Rhodos.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Det var ett gott val.
Jag undrar bara så där i största allmänhet varför alla envisas med att stava Rodos med Rh ? Rhodes är den engelska varianten, de må vara ursäktade, men grekerna stavar namnet Ροδος, ΡΟΔΟΣ, och inget annat. |
|
||||
|
||||
Underbart att höra att så många älskar Rodos Fick i fjol en ny kärlek vid namn Naxos den delar platsen med Rodos men ingen strand jag besöktl kan enligt mig mäta sig med Elli Beach (den blåsiga sidan ) man blir som barn när det går höga vågor.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Hej på er alla Rhodos-diggare, här har ni en till som verkligen gillar detta ställe. Nu är det iofs. så att jag bara varit på Rhodos, så jag har inte gett andra ö´ar någon chans (ännu). Av de fem (snart sex) gångerna har jag legat en gång ute i Ixia, övriga gånger inne i Rh. stad. Gillar närheten till gamla stan, Elli beach och alla affärer. Eftersom jag inte vill/vågar hyra bil så är det bra med alla bussar som går kors o tvärs över ön. Det finns ett par ställen som jag skulle vilja ta mig till, har alltid velat komma ner till Prassonissi längst ner på ön, och till Tsambika beach. Till Tsambika går det buss, jag vet, men den stannar uppe vid stora vägen och det är en dryg bit att gå ner till stranden, tyvärr. I sommar åker jag ner igen för sjätte gången, den längtan jag känner nu mitt i vintern är nästan oliiiidlig.
Irene |
|
|||
|
|||
Älskar oxå Rodos sen jag va där första ggn 1973 eller om det va 1972, minnet sviker. Men det har blivit kanske 30 resor genom åren o iår är det bokat 20Maj i 22 dgr aldeles ensam !! så ere nån annan där då som kan tänka sig o stråla samman nån dag så hör av er!!
BRITTIS |
|
||||
|
||||
Citat:
Ursäkta utvidgningen av ämnet //maji |
|
|||
|
|||
Hej
Hela vår familj älskar Rodos. Vi var där första gången 1983 och sedan har det blivit ca 30 gånger. När våra barn började åka själva så blev det Rodos. Det är som att komma hem till alla underbara vänner och den goda maten. Hälsningar Inger |
|
||||
|
||||
Å på Italienska heter det Rodi! Apropå ingenting
/Wolfen |
|
||||
|
||||
Kriti-Kreta, ja vi säger Santorini medan ön heter Thira, vi säger Aten när staden hetet Athina,vi säger cypern när ön hete Kypros, visst , det är inget ovaligt med det. Men h:et i Rhodos är inget svenskt stavningssätt överhuvud taget. Lyxproblem förvisso, jag bara undrade.
|
|
|||
|
|||
Just stavningen Rhodos med h är väl tämligen vedertagen och används överallt i turistsammanhang, i alla resekataloger osv....så det är väl därför...
Annars gillar jag de grekiska namnen bättre, som t ex Kerkyra, Thira, Athina, Lefkada, Saloniki etc, etc Lissi |
|
|||
|
|||
Tycker också att den grekiska stavningen o namn är vackrare. Åker till Rhodos 29 april, hoppas då att vintern är över både i Sverige och Grekland, tänkte även besöka Chalki och ev Tilos. Längtar.......! /MIM
|
|
||||
|
||||
Jag har försökt svara i den här tråden i flera dagar men kastas bara ur när jag trycker på "skicka svar". Men denna gången verkar det gått bra
Handpenning är nu betald och ett stort fett streck finns i semesterplaneringen på jobbet. Åh vad jag längtar. Tillvaron är inte sig lik när man inte har en greklandresa att se fram emot. Födelsedag ska firas bland grekiska goda vänner, en god flaska vin från trakten, grillad mat och massor med soooooooool! |
|
||||
|
||||
Mysan: Vad gott det låter, med semesterplaneraren på jobbet menar jag. Själv kom jag på att jag "glömt"/förträngt att fråga chefen om semester de veckor jag beställt resa, brukar inte vara några större problem, men ändå... Får kolla med chefen på måndag ;-)
Irene |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|