|
|||
|
|||
Samos i september?
Jag ska boka min andra Greklandsresa någonsin och den här gången blir det Samos (Pythagorian) i september.
Kan någon av er Greklandskännare hjälpa mig med beslutet om avresan ska ske den 11:e eller den 18:e? |
|
|||
|
|||
Sv: Samos i september?
Jag skulle välja 18:e för då är det lugnt och skönt i eftersäsong. Inte så himla varmt heller förhoppningsvis, men är det värme och sol i första hand Du vill ha så bör Du ju åka den 11:e Men tänk på att ju längre fram i septenber, desto färre turister ifall Du vill ha livligt.
Vi var 2010 några dagar i Pythagorion i månadsskiftet sept-okt och det var jättelugnt då de flesta turister åkt hem...Chartersäsongen slutar i månadsskiftet sept-okt där. Lissi |
|
||||
|
||||
Jag tycker att det är hugget som stucket. Den egentliga skillnaden är att (som Lissi också skriver) det är färre turister i slutet av månaden. Jag skulle troligen ha valt att åka den 11/9.
|
|
||||
|
||||
Hej! Jag håller med Lissi. Jag var på Samos nu i höstas. 24/9--1/10-11 (sista veckan Airtours körde). Det var lugnt o skönt, alla hade tid att prata; på restauranger, affärer och folk på gatan. Det var fortfarande öppet överallt, vädret var hur skönt som helst, fortfarande varmt i vattnet. Näringsidkarna tyckte att säsongen slutade för tidigt, de hade gärna sett att vi turister hade kommit ett par veckor till. Men det beror ju på vad du är ute efter, såklart...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Från Kalmar är det ju så att alla åker i samma kärra oavsett reserrangör, men det kanske är så på storflygplatser också Ha en fin vecka oavsett vilken du väljer! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
Vi har varit på samos 2 ggr efter midsommar och då är det full fart.I höstas for vi den
28 sept,det var så lugnt och så skönt och alldeles tillräckligt varmt.Enda dagen det vart lite schåigt inne i stan var den 4 oktober för dan efter skulle det vara storstrejk. Alla skulle åka med sista färjan såg det ut som.Eftersom det vart strejk så fick vi vara kvar en dag extra,det gjorde inte oss på dåligt humör precis! Pia |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips! Det lutar åt den 18:e eftersom jag vill förlänga sommaren så mycket som möjligt. Jag får hålla tummarna för att värmen är kvar!
/Marie |
|
|||
|
|||
Det är den nog helt säkert!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Vi har varit på Samos alla tider på säsongen från Valborg till mitten av oktober, och jag kan bestämt säga att september-oktober är helt underbart! För mig som kommer från Gotland är det lugnt och skönt, nästan inga turister och varmt i vattnet! Det mesta är ännu öppet och man kan t.o.m. pruta på rean i affärerna!
|
|
||||
|
||||
Den här tråden handlar om Samos i september. Inläggen som bara handlade om prutning i Grekland är raderade. Starta gärna en ny tråd om prutning om ni vill diskutera ämnet.
|
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
||||
|
||||
Ingen fara. Starta gärna en ny tråd i ämnet.
Senast redigerad av Kalimera den 2012-03-21 klockan 21:50. Anledning: Glömde |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|