![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Karpathos är verkligen en mkt trevlig bekantskap.
Bussar går till olika orter från busstationen,vi tyckte att det fungerade jättebra att åka med dem och på så sätt få se olika ställen. Samos är ju oxå en kanonfin ö där vi varit många ggr.Är nog en av våra favoriter bland alla öar vi besökt(drygt 30st). Santorini ja det är fint där men inte ngn ö som vi varit ngn längre tid på och Rhodos vet jag inget om. Karpathos blir nog mitt förslag till er,bo i Pigadia och gör utflykter med buss. Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Just nu ser det ut som om vi är inne på Samos, Lefkas, Kefalonia Korfueller Rhodos. Eller då Karpathos.
Rhodos: Efter att ha kollat på bilder så känns inte Rhodos stad jättelockande, känns lite som South Beach i Miami med alla stora hotellkomplex och därifrån kom vi nyss.. Men som vi har fattat det så är det den nya delen av stan? Det kanske går att bo i den gamla delen? Samos: Är det bara grusstränder/klapperstensstränder eller finns det sandsträder också? Lefkas/Kefalonia/Korfu: Är det ingen som rekommenderar nån av de öarna? ![]() Och så Karpathos: Har fått intrycket att Pigadi, det är "huvudstaden va"?, är väldigt liten? Men det finns alltså att göra ändå? Antar att vi i grund och botten är ute efter ett ställe som kan matcha Naxos och Skiathos, kanske speciellt Skiathos eftersom vi båda fastnade oerhört för den ön. |
|
|||
|
|||
![]()
Naturligtvis så är det massor av stora hotel inne i Rhodos stad , men som du skriver så finns det boenden i Gamla Stan och där finns det inte några stora hotel. Kristinas room verkar vara ett populärt ställe, finns här på Kalimera under boende. Men det finns en hel del andra också.
Det finns ju många fina boenden utanför stan men jag uppfattar det som om ni vill ha närhet till lite liv och rörelse. Vi har själv inte bott i Gamla Stan men många som bott där är helnöjda. Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Slår ett slag för härliga Samos! Det finns vad jag vet två sandstränder, ena en kortare båttur/taxiresa/bilresa från Pythagorion. Ön är stor grön och härlig att upptäcka med bil. Båtturer finns bl.a. till badö (också den med sandstrand). Åsa som åker till Samos för tredje gången i juni!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De bilder ni sett med stora hotellkomplex, som du pratar om måste vara dom som ligger utefter stränderna. Det finns mindre hotell på gatorna strax innanför "yttervägen". Jag har legat på ett väldigt bra lägenhetshotell som heter Annapolis, Ett hotell med pool, restaurang och väldigt trevlig personal. Där har jag vart 3 ggr, förra året låg jag på Esperia, också ett bra hotell (men lyhört), men mer ungdomar, vilket gör att det kan vara lite mer spring i korridorerna sena kvällar och tidiga mornar ![]() Det är lätt att ta sig ut till lite finare stränder, neråt Kallithea-Faliraki på östkusten är det mer sandstränder än på västkusten. Bussen tar er dit på en liten kort stund. Bussar går kors o tvärs, o billigt är det Irene Senast redigerad av IRSA den 2012-03-25 klockan 18:25. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|