![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Gavros Marinatosär en av mina absoluta favorit-mezé, tätt följd av marinerad bläckfisk. Visst smakar det bäst på plats, men vill du göra egen till julbordet är det lika lätt som att lägga in sill. Anjovis, rensad Grovsalt Vitlök i skivor Olivolja Vinäger (Morot och röd paprika i stavar) Varva allt i en glasskål, täck med plast eller lock och lämna allt att marinera 3 dagar i kylen. Ouzo är ett måste till ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken lista! Inte har jag smakat allt detta trots många år i Grekland. Man blir lite hemmablind förstås.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla goda tips! Vad gör man inte för att motivera en skvätt ouzo till påskbordet. Vissa "måsten" är ju trevligare än andra.
Glad Påsk! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar Pascalidous bok väldigt mycket. Lagar ofta mat efter hennes recept. Nu skall jag ge mig på lammstek för första gången
![]() Den är väldigt intressant och rolig och läsa också ![]() Masse, när du är på Karpathos så passa på och fråga efter deras inlagda småfisk. Finns inte oftast på menyn,men kan finnas ändå ![]() Mannen här hemma gillar det och han har ätit det på Pelagos och när vi har beställt Ouzo med tilltugg på Faros ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset Riitta! Det ska provas.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()