|
||||
|
||||
Flygledarstrejk i Norge?
Citat:
- nettopp 2.juli skal min familie/ barnebarna reise på sin l e n g e etterlengtende Hellas ferie - d e n streiken håper jeg i k k e blir av. selvom det betyr at d u må reise hjem Har du en link til noe mer info om faren for flygelederstreik? Jeg søkte nettopp uten å finne noe |
|
||||
|
||||
Sv: Flygledarstrejk i Norge
Jag flyttade detta inlägg från tråden om kontanter hit.
|
|
||||
|
||||
Beklager - og TAKK
|
|
|||
|
|||
Hei Kari, jeg har en lenk fra NRK/Nyheter om streik og megling, og hvilke rettigheter man har i 'verste fall'. Om det ikke blir enighet innen midnatt søndag, kan flyplasser måtte stenge. Men vi får håpe på det beste . Reiste selv under politi- og vekterstreiken, det ble en l a n g natt på Gardermoen . Nå synes jeg flygelederne er like heftige som heismontørene var med sine krav på 70-80-tallet..
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8220915 |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Tråden burde kanskje hete: Mulig flygelederstrejk i Norge siden man jo ikke vet om det vil bli strejk, eller ikke?
Svaret vet vi vel ikke før en gang etter midnatt natt til mandag. |
|
||||
|
||||
Firkantene var ment å være
|
|
|||
|
|||
Sv: Flygledarstrejk i Norge?
|
|
||||
|
||||
Saxat ur "Flygrevyn" fredag 29 Juni;
Arne Flygnyheter, Anders Carlsson, den 29 juni 2012 Medlarna i konflikten med de norska flygledarna har 38 timmar på sig att komma till en överenskommelse. Lyckas det inte tas flygledare bland annat på Gardermoen ut i strejk på måndag 2 juli. I morgon lördag klockan tio på förmiddagen startar medlarna arbetet på att undvika en konflikt som berör flygtrafiken i Norge. Det är arbetsgivarorganisationen Spekter och Norsk Flygledereforening, NFF som strandat i förhandlingarna om ett nytt avtal. Medlarna har drygt ett och ett halvt dygn på sig, senast vid midnatt på söndag måste parterna ha kommit överens, annars väntar strejk. NFF har meddelat att i så fall är det två flygledare vid inflygningskontrollen till Gardermoen och två flygledare i tornet på Gardermoen som tas ut i strejk. Det kommer i så fall att påverka flygtrafiken till Oslo och Avinor räknar med förseningar på upp till två timmar. |
|
||||
|
||||
Citat:
I Norge fortsetter de veldig ofte forhandlingene noen timer utover fristen (midnatt ) om begge parter mener det kan gi resultater. - men uansett om de gjør det, eller ikke, puster jeg lettet ut med tanke på min familie, de har avgang fra Gardermoen allerede kl 06.30 mandag morgen og vil uansett bli lite berørt - men, det er jo veldig mange som begynner ferie nå!!! Det er varslet en opptrapping av den e v t streiken fra onsdag, da tas ytterligere 2 ut i kontrolltårnet på Gardermoen og 2 på Røyken, i tillegg tas det ut 2 flygeledere på Sola ( Stavanger), dvs at totalt 10 flyveledere vil være i streik da! Jeg håper virkelig de kommer til enighet!!! - flyvelederne har ikke mye sympati - tror jeg - med en årslønn (før overtid) på nærmere en million kroner, har de sagt nei takk til et tillegg på 4.1% (40 000 kr!!!) - og d e t i disse tider |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|