Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-24, 19:34
Emelie86 Emelie86 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Högsäsong, köpa biljett hemifrån?

Vi kommer till Pireus sent på kvällen 23 augusti. Planet landar 21.00. Vi tänkte ta en morgonbåt ut dagen efter, som är en fredag...jag undrar vad ni skulle göra, eftersom det är högsäsong. Köpa färjebiljetter hemifrån eller direkt i hamnen på morgonen??

Vi tänkte nog åka till antingen Milos, Sifnos eller Serifos...efter det till Kreta. Vilket är det bästa sättet att ta sig till Kreta från dessa öar?
Svara med citat
Gammal 2012-07-25, 12:37
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Högsäsong, köpa biljett hemifrån?

Jag hade nog tagit det säkra före det osäkra och förbokat biljetter och hämtat dem i hamnen innan avgång.

Anslutningar till Kreta kan nog vara lite knepigt, vet det går en hispeed nästan dagligen till heraklion från Santorini,ditt borde man relativt lätt kunna ta sig från öarna du listar, men kolla på gtp.gr efter tider, tips, för att se vart det finns förbindelser skriv bara start ort så får du en lista med vilka destinationer som finns.
Svara med citat
Gammal 2012-07-26, 10:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Emelie86 Visa inlägg
Vi kommer till Pireus sent på kvällen 23 augusti. Planet landar 21.00. Vi tänkte ta en morgonbåt ut dagen efter, som är en fredag...jag undrar vad ni skulle göra, eftersom det är högsäsong. Köpa färjebiljetter hemifrån eller direkt i hamnen på morgonen??

Vi tänkte nog åka till antingen Milos, Sifnos eller Serifos...efter det till Kreta. Vilket är det bästa sättet att ta sig till Kreta från dessa öar?
Jag skulle -som Mahava skriver - boka biljett hemifrån för att vara säker på att få biljett. Till Kreta kan du ta dit från Milos och Santorini. Från Milos en gång i veckan som det ser ut just nu, och från Santorini dagligen. Båten från Santorini är ofta fullbokad så köp biljetter så snart ni vet när ni ska åka. Båten går till Heraklion.
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 12:07

Vilken sida bokar ni biljetterna hemifrån? Vi har alltid åkt för/eftersäsong innan, och därmed alltid kunnat köpa biljetter direkt på plats. =)

Har för mig att det finns bra med avgångar från Kreta till Rhodos sen...stämmer det?
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 14:43

Jag har bara bokat en gång och den gången direkt från bluestar, den här sidan har jag dock hört ska va bra http://www.danae.gr/ferries-Greece.asp mot en extra avgift kan man hämta biljetterna på flygplatsen.

Onsdagar och Söndagar går båten mellan Kreta (heraklion samt så stannar den vi Sitha) och Rhodos
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 23:46

Nu har jag försökt hela dagen med länken jag fick. När jag ska försöka boka biljetter så går det bara att boka från den 6 september...är det något fel, eller vet ni varför det inte går att boka innan det datumet??

Kanske måste jag då ringa direkt till dom för att boka?!
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 10:12

Om det är danae du är på kan det vara att de inte erbjuder / har bokning till den båten du vill åka med, kolla ´vilket rederi de är och kolla på deras sida. Kolla även att du söker på rätt dag, resultaten visar alla avgångar en vis vecka samt även båtar som går under andra perioder, bokningen är utgråad om du har fel dag vald.

Om du ställer pekaren på ebooking ser du varför det inte går i en liten popup
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 19:37

Ja det är från Danae jag försöker boka. Grejen är den att på startsidan kommer det fram en ruta där jag kan välja vart jag vill åka och varifrån. Sen ska man klicka på kalendern för att välja datum...det är här det inte går att välja datum i augusti. Den kalendern kommer inte fram alls. Det som visas är september och det går att klicka sig vidare till oktober. Nu är dagarna fram till 7/9 ljusgråa och går inte att välja...alltså kan jag inte ens komma fram så att jag ser båtavgångar mm...
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 20:06
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Emelie86 Visa inlägg

Grejen är den att på startsidan kommer det fram en ruta där jag kan välja vart jag vill åka och varifrån...
Du kan forsøge med rederiets "port agency".

Find først ruten på OpenSeas eller GTP og derefter rederiets agent.
Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 08:36

Det kan inte vara så att linjen inte börjar går fören datumet du nämner? och att det inte går någon båt på sträckan, men som sagt sök avgången på gtp.gr o kolla vilket rederi det är. Eller varför inte testa danes kundservice o mejla o fråga?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:54.