![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vågar man sticka ut hakan? Jag har faktiskt ett Forex Visa-bankkort. Betalar ingen avgift då jag tar ut pengar i Europa på bankomater. Deras kurs finns under Oanda. Hade jag gjort ett uttag på ngn ATM idag hade € kostat mig 8:32. Jag använder detta kort alltid då jag reser i Europa.
Ann |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ingen bank eller dylikt har helt kostnadsfria tjänster. // Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det stämmer, i lördags t ex kostade den 8,29 via Forexkortet
/Ann |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast Forex hävdade ju att man skulle köpa kontanter hemma i Sverige, och då kostar Euron betydligt mer (just nu 8.70)... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vid kontantuttag utanför EU har man dessutom en uttagsavgift på 2% eller minst 30 kr per uttag. /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Er det mange her som har et kort uten valutapåslag ved uttak av kontanter? Hvilket/hvilke kort?
|
|
||||
|
||||
![]()
Har hämtat ut pengar tre gånger de senaste 10 dagarna på Leros och Kalymnos. Inga som helst problem! Snittkursen har legat på trevliga 8.32
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Nordea har ett växlingspåslag på 1.55 % för bankomatuttag inom europa, utanför europa en avgift på 40.- per uttag. Bra att veta!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte Europa om man ska vara petig utan euroländerna. I ex.vis Danmark och England tillkommer avgiften på 30-40:- beroende på bank. (enligt uppgift tidigare i tråden finns dock inte denna avgift hos vissa nischbanker)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|