|
||||
|
||||
Hösten har anlänt
Hösten har anlänt med härliga och uppfriskande regn. Ja man kunde faktiskt se när den kom och den har visat upp sig från en ganska vanlig sida med häftiga regnskurar och med Tor på semester på Kreta med sin åskvigg. Ett fantastisk skådespel utöver havet åtminstone här på norra sidan av ön.
Trist väder för alla som bara har en vecka här men för oss som stannar lite längre ett ganska skönt avbrott. Ursäkta att det lutar lite, glömde korrigera! Vad kan man då hitta på? Jo vi gick ner till ouzoriet där Nektaria erbjöd sig laga till fisksoppa och det passade så klart perfekt till vädret utanför dörrarna. Potatis, morötter, lök + lite annat, som jag lovat att inte avslöja plus en väldigt fin fisk, sfyrida, med vitt och fast kött. Oj oj vad det smakade bra och Nektaria jublade när hon såg att allt till sista morotsbiten var uppätet. Stämningen i lokalen var hög och vi hade en trevlig kväll. Kali orexi! lars Kriti stin kardia mou Fisken rensas och hamnar tillsammans med grönsakerna i soppan, supergott! Senast redigerad av lars den 2012-10-24 klockan 10:42. |
|
||||
|
||||
Sv: Hösten har anlänt
, så tycker jag om vädret och fisksoppan!
|
|
||||
|
||||
Låter riktigt härligt!
// KR |
|
|||
|
|||
Hösten ??? Jag hoppas att det är ett gästspel , och att vi får några sommardagar till ,Har badat varje morgon fr den 4okt när vi kom till Kreta och hoppas få fortsätta lite till .Hälsn Janne.
|
|
||||
|
||||
Citat:
lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
Skulle gärna varit där, jag älskar oväder.
|
|
|||
|
|||
Ja det var häftigt att beskåda åskvädret. Apropå fisksoppa, så är det ett roligt sammanträffande. Vi tycker också att det är en passande "regnvädersrätt" Vi tillagade den av fast fin fisk, lök, morötter, broccoli och div kryddor. Den blev delikat. Kanske lika god som den du fick?
Nu undrar vi var denna trevliga ouzeria finns? Ännu återstår drygt en vecka av vår månad här och vi njuuuter. |
|
||||
|
||||
Vid sandstranden i Nea Chora, ungefär mitt på gatan längs sandstranden, på vänster sida om du kommer från stan.
Förstår att ni njuuuter! |
|
||||
|
||||
That´s the one!
Ett tips; ouzerian intill kommer under kvällarna from fredag tom söndag att inte endast erbjuda diverse mat och drycker utan även förstklassig musikunderhållning. Jag har hört de här spelemännen tidigare och de är riktigt, riktigt bra, så om ni har tid och lust och gillar musik kan det vara värt ett besök. Därmed inte sagt att man skall missa Magazaki och Nektarias kök. ...................och idag skiner solen igen från en klarblå himmel och nästa vecka ser ut att bli riktigt fin. lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
Ja ,nu är sommaren åter .Lars vilken tid börjar musiken ?
|
|
||||
|
||||
Ja du Jan, tid i Grekland har jag lärt mig att inte vidarebefordra för den stämmer ändå aldrig.
Framåt kvällen då grekerna går ut är väl den bästa angivelsen jag kan göra. Senast höll de på till framåt 01-tiden och då satt de på piren och spelade då kvällen var ljummen och vindstilla. Idag blir spelningen förmodlingen inomhus??? eller inte????.kvällarna har ju blivit lite svalare. lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
Underbar läsning, vi njöt där i ouzerian, augusti och september.
Lars, jan mfl är ni där i närheten, mitten av december? Paul |
|
|||
|
|||
jag är här till april
|
|
|||
|
|||
Då kan vi träffas alla!
Gunilla - som nyss avnjutit middag hos Jan c med fru! |
|
|||
|
|||
Toppen!
Skall bli så kul! Vi hörs då om ett tag, Lisbet och jag ser fram emot detta! Paul |
|
||||
|
||||
Vi kanske också kan vara med?
Vi är i Chania den 15 december, för att sedan åka tll Paleochora. Birgitta och Arne. |
|
|||
|
|||
Birgitta,
du milde skapare vad kul om ni också ville och kunde. Vi fick inte vara borta i år till ju/nyår av omgivningen, så Paleochora ser vi inte i december. Men, där håller ju ni den svenska närvaron i stark ställning. Nu försöker vi få till det riktigt bra! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|