|
||||
|
||||
stanna lång tid med många barn
Tänker mig att resa iväg drygt ett par månader april-juni 13 och möta vårsommaren i Grekland igen. Kanske en ny rutt (funderar bl a på Milos som vi inte varit på ..), och helt öppen för förslag. Nu är det så att jag troligen reser själv med fyra barn i mycket spridda åldrar. Har någon ett vettigt förslag på vart jag kan slå mig ner för att skriva på en bok, vandra litet, och ha en bra sandstrand till barnen under någon månad ..? Gillar det genuina Grekland och bra stränder. Vore hemskt tacksam för förslag, gärna så konkret som det går .. tänkte boka den första tiden hemifrån
|
|
||||
|
||||
Sv: stanna lång tid med många barn
Kan Sifnos vara ett alternativ? Behöver barnen gå i skola? Folegandros Chora är en levande grekisk by året runt men det är ju en bit till stranden därifrån.
Eva |
|
|||
|
|||
Ag Apostoli utanför Chania,Kreta .Sandstränder .nära till affärer .nära till Chania .Och du kan vandra upp genom närliggande byar .och du kan hitta boende .t.ex Villa Katerina,där Uffe Wiman bodde han kanske kan maila dig adr. om du är intresserad.
|
|
|||
|
|||
Naxos är ett bra alternativ, med ett lokalt ö-liv som pågår året om och lite lagom turism under den period du beskriver och en möjlighet att antingen bo i stan, i bergen eller invid de långa turiststränderna. Jag gillar Naxos stad, har bott där veckovis t ex i mars och april, oktober och november. Man kan bada bredvid hamnen men även vid St Georgestranden om man inte vill ta bussen till någon annan strand på ön. Vattnet är dock rätt kallt på våren!
Våga |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack för förslag! Folegrandos är definitivt ett alternativ! Och ja, barnen måste gå i skola (internet/ självundervisning). Ett gymnasiebarn och två grundskolebarn, minstingen är bara ett. Vet du något om bokning av boende kan göras på plats i slutet av april eller är det bättre hemifrån?
|
|
||||
|
||||
Tack för förslag! Det kan nog vara både klokt och riktigt trevligt på våren. Skall kolla upp det, barnen behöver ju skolgång också. På Kreta kanske det till och med går att ordna med undervisning..? Hade tänkt oss internetgymnasium och för de mindre att undervisa själv.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|