![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här är lite siffror: Så här ser det aktuella löneläget ut, enligt DN: Piloter (genomsnittlig grundlön): SAS: 71.000 kr Norwegian: 60.800 kr Ryanair: 40.500 kr Kabinanställda: SAS: 18.000-29.000 kr (plus produktionstillägg 8 procent) Norwegian: 17.000-22.000 kr (plus rörlig del) Ryanair: 10.000-13.000 kr efter skatt (plus provision på försäljning ombord). Men lönerna ger långt ifrån hela bilden. "Om de anställda hade gått ned till noll i lön hade SAS kostnader ändå varit 50 procent högre än Norwegians", säger Kjos till Dagens Industri. Framförallt den sista meningen ger oss kanske lite insikt i varför SAS måste spara om bolaget ska finnas kvar på marknaden. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tillhör dem som har köpt många prisvärda flighter med toppenfina flygtider med SAS från Köpenhamn till Aten. Blir självklart inte ledsen om SAS reder ut sina problem. Upplever dock att den situation som bolaget nu befinner sig i och som det är befogat att kalla för KRIS är kostnads-relaterat.
Men jag har också intryck av att maskinerna som man flyger med börjar på bred front att närma sig "bäst-före-datum". Funderingen som jag har är då ............ hur klarar man att ovanpå en "kostnads-kris" också hantera en "investerings-kris" framöver? Misstänker att det kommer att krävas en hel del av det man kallar "risk-kapital" inom kort. Hoppas att man fixar det! Har absolut inget emot att också i framtiden kunna flyga Köpenhamn-Aten ToR för 1500 - 2000 kr. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är kanon med ett skandinaviskt flygbolag som förbinder oss med KRETA under den mindre frekventerade säsongen. Paul Senast redigerad av pollebosse den 2012-11-20 klockan 20:52. Anledning: missade något |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Undrar om det är deras ekonomiska kris som är orsaken. Kanske är de "toppenfina" flygtiderna högre prissatta av flygplatsen? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Masse, hvor ser du de ændrede flytider? sas.dk har stadig "toppenfina flygtider"
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
Har kollat tider i Juni & Sept 2013 . 08.50 flyget från Kastrup går inte dagligen längre. Detsamma med 13.55 flyget från Aten ![]() Men vissa veckodagar funkar det. ![]() / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Fint, så har jeg bare været heldig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Synd att inte EasyJet flyger på Aten. De är ju annars ganska duktiga på priserna. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På lördagar är det eftermiddagsflyg som gäller, Under perioden 24jun till 29jul går ett tidigt måndagsflyg från CPH SK2777 med avgångstid 0630 Tider och frekvenser kan vara lite annorlunda i början/slutet av säsongen. |
|
||||
|
||||
![]()
SteffTee> är alltid så imponerad över uppdaterad du är när det kommer till frågor om flygindustrin. Jobbar du inom densamma? *nyfiken*
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
hehe, ser ju nu att hemort är Sigtuna...
|
|
|||
|
|||
![]()
jo, jag gör väl det ;-)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunny12 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janérik: jodå, att konsumentkreditlagen gäller just bara konsumenter vet jag. I det här fallet gäller det ett business card som är utställt i mitt namn - så jag hade i alla fall sett till att få det prövat om det varit aktuellt.
Men jag väntar på mitt nya Ica-kort med kredit som kommer i veckan. Sedan ska jag boka. Även om det känns osäkert att boka med SAS såpass långt fram så är jag i alla fall skyddad ekonomiskt. ![]() Laero: de 80 kronorna var ingen tidningsanka, det var Unionen som gått ut med fel uppgifter. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Enligt en pilotkälla, ser det ut så här för hans vän som är kapten på Norwegian: anställd på bas i Malaga, Spanien. Lönen på 50 000 kronor i månaden får han via ett bemanningsbolag i Estland – den betalas ut, enligt piloten, på ett konto på Jersey." "I slutet av sommaren inledde skattekontoret i Oslo en utredning mot personal bland annat på Norwegian, men även Ryanair, efter misstanke om skattebrott. Flera av de inhyrda piloterna och kabinpersonalen på Norwegian och Ryanair betalar, enligt skattekontoret i Oslo, inte skatt i Norge." "Det var tidigare i vår det blev det känt att Norwegian följer irländska lågprisjätten Ryanair och expanderar genom att anlita uthyrningspersonal i låglöneländer. Men enligt Åsa Larsson, på Norwegian, följer man alla lagar och regler." |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|