Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-17, 19:07
Jonaskba Jonaskba är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013
Standard Parga Beach

Hej!!

Har läst mycket på detta forum utan att vara medlem, men nu har jag lite frågor, så jag fick helt enkelt registrera mig

Vi funderar på att åka till Parga med familjen, 2 vuxna + 2 barn ( 11 + 14 ).

Vi har spanat in Hotell Parga Beach som ser mkt trevligt ut. Kan någon vänlig själ som bott här svara på några frågor?

Det finns väldigt dåligt med bilder på poolen/poolområdet. Hur är det? Är poolen ok för barn? Djup? Ok med solstolar m.m?

Har också liten fundering angående Valtosstranden. Hur är sanden där? Jag har läst att där är klappersten. Är detta ok att gå på, ligga på, m.m?

Vad jag kan se ligger det en klubb bredvid hotellet, Tango Club. Störs man av musiken därifrån? Poolen ser schysst ut. Någon som varit där?

Har ni något annat ni tycker vi behöver veta gällande detta hotell, får ni gärna skriva detta med

Tackar på förhand för alla svar
Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 21:31
Tengros Tengros är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Sv: Parga Beach

Hej,
Vi var till Parga för första gången i somras. Glatt överraskade! Valtosstranden är en fin sandstrand, lite mer stenigt i början av stranden. Vi gillade delen längst bort bäst, finare strand och lugnare. Tango club ligger precis där båtarna kommer in och man störs inte av musiken om man ligger närmare vattnet. Gick igenom där flertal gånger då vi bodde på hotellet ovanför och poolen såg fin ut. Missa inte att ta en båttur till stranden Sarakiniko - absolut en favorit om man vill åka till en mindre strand. Väldigt lugn o mysig, med flera tavernor vid stranden.
Svara med citat
Gammal 2013-01-17, 22:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Parga Beach

Hotellfrågorna kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

Men Valtosstranden har jag tillbringat många timmar på. Gå in på min profil och kolla in albumet "Parga mix". Den fjärde bilden är från Valtos och visar hur underlaget ser ut. Huvudsaken sand som är helt ok att ligga på. Vid vattenbrynet är det som du ser lite småsten som vi dock inte kände något besvär av.

Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.