Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-23, 13:18
Kermit Kermit är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Restauranger

Hej eftersom kalimeraguiden inte ger några restaurangtips vänder jag mig till er som varit i Parga och provat på restaurangerna.Mest intreserad av Grekiskt kök men även annat är av intresse!
Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 16:29
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Restauranger

De beste restaurantene jeg fant i løpet av en uke i Parga 2011 var:

1. Taverna Stefanos, med utsikt mot Valtos (spesielt god på fisk)
2. Castello, på Hotell Akropol (1. klasses restaurant, men ikke overpriset, glimrende, hyggelig priset og spesielle pastaretter f.eks)
Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 16:48

Ok tack för tips, fler förslag någon!
Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 21:19
Minervas avatar
Minerva Minerva är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Det fins VELDIG mange gode restauranter i Parga! Jeg har aldri spist så mye god mat i Hellas som de gangene jeg har vært der. Min favoritt er Zorbas på havnepromenaden, men her er andre jeg liker, i tilfeldig rekkefølge: Sodia på promenaden, Yannis og Perivoli forbi stranden, og Maistros, Romantica og Flisvos opp mot slottet. Alle serverer nydelige greske retter.

Hvilke restauranter som er best, har vært diskutert mye på TripAdvisor sine Parga-sider. Det kommer jo an på hva slags mat og type restaurant du foretrekker. Jeg anbefaler deg å lese anmeldelsene der - så finner du sikkert noen som frister deg.

God tur! Heldige deg som skal til Parga - vi kan ikke reise dit fra vår lokale flyplass lenger ...
Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 00:21

Tack för många bra tips skall kolla upp dom! Ja det skall bli härligt att resa till Parga längtar till midsommardagen när vi reser. Trist för dig att ni inte kan resa men det finns många andra härliga ställen i Grekland och besöka.
Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 16:06
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Zorbas er nevnt, den er også vår favoritt, like mye for den vennlige betjeningen og hyggelig stemning som for den gode maten der.

Perivoli er også bra, og la Banca har (hadde?) en suveren fisketallerken for to. Flere år siden vi var i Parga, så mye kan ha endret seg. Vi reiser dit igjen i mai, og gleder oss.
Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 16:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ouzerian Meetings, 50 m upp från strandpromenaden i en återvändsgränd, för ett glas med något gott och med fantastiskt goda tilltugg får ni inte missa. Visserligen några år sedan jag var i Parga men alla som jag rekommenderat den till har varit helnöjda. Foto på stället finns i mitt album. Lägger normalt inte ut några foton men gjorde ett undantag för att folk ska känna igen stället.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:25.