|
|||
|
|||
Sv: Bra restauranger??
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hei!!
Vi var på Skopelos i fjor sommer. Og når det gjelder maten der så er det den beste vi har fått i Hellas. Samme hvor vi gikk så fikk vi nydelig mat, og de hadde "det lille ekstra" i forhold til alle de andre øyene og stedene vi har vært før. Prismessig synes jeg ikke det var store forskjeller nede i havna. Det eneste stedet vi var på utenfor havneområdet var Peparitos, der var det både billig og god mat. Vi spiste lunch på mange forskjellige steder ellers rundt på øya, og der var det også god kvalitet på maten. Gled dere! |
|
|||
|
|||
Hej!
Är på Skopelos sedan några dagar. Engelzoz finns inte mer och Perivoli har stängt för ombyggnad. Karin |
|
||||
|
||||
Ser det ut som om Engelzoz har stängt för gott?
Vet du hur länge Perivoli ska ha stängt? |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag vet inte hur länge Perivoli ska vara stängt. Karin |
|
||||
|
||||
Det var tråkigt att höra. De hade fantastisk mat. Tack för infon Karin.
|
|
|||
|
|||
Perivolo är stängt för ombyggnad, troligen hela den här säsongen.
Skopelos hamnområde är inte som det kan vara på vissa öar inga påstridiga inkastare. Inte någon tillrättalagd turistmat utan väldigt bra. Carina |
|
|||
|
|||
Jag gillade verkligen Anatoli som ligger högst upp på berget om man går rakt upp från den vita kyrkan längst bort i hamnen. Man kan såklart också zickzacka sig fram mellan gränderna och fråga sig fram. Ingen livemusik de kvällar jag var där (det stod om i e-guiden) men trevlig personal och supergod mat. Kan inte svara för köttet eftersom jag är vego. Men framför allt, vilken otrolig utsikt och vilket fint ställe!! Också skönt med lite svalkande vindar när man kom upp en bit (man äter utomhus under bar himmel).
|
|
|||
|
|||
Re: Bra restauranger??
Kanon! Tack för hjälpen.
Vi ser fram emot att äta oss runt i staden |
|
|||
|
|||
Lånar tråden lite:
Jag och min flickvän ska till Skopelos i mitten av Maj och maten är nästan mer än halva resan förr oss Att hitta en restaurang som serverar Get (som är väldigt grekiskt traditionellt) hoppas jag verkligen det finns, är det någon som kan rekommendera eller har erfarenhet av att ha hittat det på Skopelos? Gärna ett fantastiskt geniunt bageri som man kan köpa fint morgonbröd uppskattas också tips på! Mvh |
|
||||
|
||||
Get eller rättare sagt getungen killing åt jag både på tavernan ovanför Stafilosstranden samt på en av de tavernor som ligger längst bort på strandpromenaden. Tror det är en av de allra äldsta tavernorna på ön. Strandpromenaden är ingen turistfälla på Skopelos och maten är inte dyrare där än på andra ställen. Trevligt att äta nere vid havet. Tavernan med geten hade ingen meny utan ni får gå in och välja bland det som finns i grytorna.
Barnbarnet älskade deras citronkyckling som bakats med potatis i ugnen och det blev också en favorit hos mig. Här äter ni på grekiskt vis och alla kan smaka på allt som ställs på bordet och inte som en del turister vill ha det med var sin rätt. Eva |
|
|||
|
|||
Klimataria på strandpromenaden är vår favorit. Har inte ätit killing där men om det finns beror på väl tillgång.
Prövade rooster där förra året eftersom jag inte hade ätit det tidigare, det var gott. På Klimataria går man in i köket och tittar på vad som bjuds för dagen. Priserna är också bra och de har trevlig personal som efter flera år känner igen oss. Bageri finns det ett jättebra också på strandpromenaden, tidigare fanns det ett till bageri några meter "upp" från det andra. Det var nästan bättre men mindre och ifjol var det stängt, tyvärr. Vi gillade det bättre eftersom tjejen som stod i strandpromenadsbageriet brukar gäspa oss mitt i ansiktet och såg allmänt uttråkad ut. men hör och häpna ifjol log hon några ggr. Carina |
|
||||
|
||||
Jeg vil anbefale Gialos, som også ligger på havnepromenaden. De sætter en ære i at alt er hjemmelavet.
|
|
|||
|
|||
Låter ju helt fantastiskt! Get-rätter och äkta grekiska bagerier!
Vi längtar oerhört, köpa bröd sen vidare till ett supermarket för lite charkuterier, ost osv till frukosten på balkongen! Mums |
|
|||
|
|||
To Perivoli är outstanding! Har inte ätit så god mat någon annanstans
i Grekiska övärlden. De hade stängt för renovering i juni 2012, men borde ha öppet nu när säsongen startar 2013. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|