|
|
||||
|
||||
Sv: Vårtecken
Själv förknippar jag våren med bandyfinalen och den allsvenska premiären. Så oavsett väder kommer våren den 17 mars! Och den 31 mars.... igen....
/Z |
|
||||
|
||||
I morse, när vi startade till jobbet fick vi höra gråspettens sång, eller visslande eller vad man nu skall kalla det.
Men det är nog säkert ett vårtecken! / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har vare sett sett eller hört gråspett - någonsin. |
|
||||
|
||||
Då kanske vi firar in våren tillsammans på Friends Arena Zappa!
// KR |
|
|||
|
|||
Vårtecken?! Ja här uppe i Boden börjar nu vårvintern,en mkt härlig tid,MEN nu tycker jag att det räcker med snöandet.Visst dagarna är ljusa och längre men all denna snö som vi begåvats med i vinter.Suck!Ena dagen strålande sol,nästa dag snö och med tempraturer som varierar å det grövsta.I förra veckan +9 härom morgonen -25.Tack och lov för Kalimera där jag kan drömma mig bort
|
|
||||
|
||||
Inte jag heller. Däremot hörde jag ljudet grannens järnspett i helgen, men det kanske inte är samma sak..
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Inte riktigt, gråspett är en hackspett.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Idag hördes lärkan när jag var ute på promenad. Det är väl ett underbart vårtecken?
RAN |
|
||||
|
||||
Ja, det är verkligen ett vårtecken som heter duga. Har själv inte hört sånglärkan ännu.
|
|
||||
|
||||
Vi bor ju så att säga i skogen nuförtiden och gråspetten trivs där. Om vintrarna kommer den gärna och hacka på talgbollar så då kan man se den rätt så ofta.
Men, kanske Netwolfs järnspett trots allt ändå är ett vårtecken ? / Anne |
|
||||
|
||||
Ahh, man blir lite avundsjuk Janne. Här i norra delen av Höör ligger snön fortfarande och inte en skymt av gräsmattan eller marken i vår trädgård. Men idag har vi haft plusgrader och takdroppet bådar om vårens ankomst. Snart ska man kunna gå ut och se om det kommit upp nån liten spirande knopp i rabatten.
Hälsar en längtansfull, Agge |
|
||||
|
||||
Yippeee!
Nu har jag ett vårtecken som heter duga att rapportera. Vaknade till den ljuvaste musik denna morgon. Koltrastens sång! De spröda tonerna svävade dunlätta fram genom bokskogen och frost och snö kändes genast inte längre så betungande. Finns det väl något ljuvligare än detta gudabenådade bud om vårens ankomst? Hälsar Agge |
|
||||
|
||||
Nej, det finns det inte.
|
|
||||
|
||||
All vårtecken är bort. Jäklar så kallt vi har haft den senaste dagarna.
Kom tillbaka vår! |
|
||||
|
||||
Kallt ja, och 20 cm snö kom här inatt på västkusten. Och lärkan som jag hörde har säkert flygit söderut igen. Önskar jag kunde göra detsamma.
RAN |
|
||||
|
||||
Fick drygt en dm snö i natt. Blev inte gladare av att läsa detta: SMHI går ut med en förvarning om risk för snöfall i östra och södra Götaland på tisdag. Det kan komma upp till 30 centimeter snö i samband med kraftig blåst.
Var tog våren vägen? |
|
||||
|
||||
Ja, det kan man ju fråga sig. Men jag följde just hur solen gick ner bakom träden och isen på sjön var bländvit! Det här med ljuset är så viktigt för mig att lite kyla och snö (ok, ibland kan det vara lite för mycket snö) gör ingenting. Våren är nog på väg!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Jeg kan klare kulde og snø, men jeg HATER blandingen av en dag med -12, så noen med +4, før det blir -12 igjen. Nå er det speilblank is dekket av et lett lag nysnø. Risikosport å gå ut uten pigger eller skøyter. Jeg lengter etter våren og enda mere etter Kreta, men må smøre meg med tålmodighet til august. Den som venter på noe godt vente ikke forgjeves, sies det.
Hilsen Anita |
|
||||
|
||||
Ett lika kärt som säkert vårtecken för mig är den årliga TUR-mässan här i Göteborg (22-24 mars)...den missar jag ogärna!
Simetra |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|