Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-09, 17:05
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Storhandlat!

Ja, den här gången hade jag verkligen laddat med en LÅNG lista inför skivshoppingen. Men som vanligt när det gäller Grekland, så blev det inte riktigt som planerat. Det här kom jag i alla fall hem med:

Antonis Remos: Pali ap'tin arxi. En gammal goding som jag hittade billligt på flygplatsen och som saknades i min samling.

Kostas Makedonas: Eti fotos. Behov uppstod efter att ha sett nyårsaftonens Stin Geia Mas, där han gjorde flera av sina låtar. (Dessutom höll han på kvällarna till i en liten lokal bredvid Brettos, men det blev inte av att slinka in där.) Det här paketet består av två CD-skivor och en DVD, så jag fick mycket för pengarna.

Balantis: Tha se skeftomai. En annan gammal goding till mycket bra pris.

Sakis Rouvas: S'exo eroteutei. Han har verkligen utvecklats som sångare, den gode Sakis. Jag gillar den här skivan.

Giorgos Giannias: Etoimazo taksidi. Många bra låtar på den här plattan, förutom titelsången. Giannias är en gammal favorit.

Giorgos Mazonakis: Live. Här gör han många av mina favoriter. Jag ser verkligen fram emot att få lyssna på den här inspelningen. Det jag har hört på radion har bjudit på ett enormt tryck.

Giannis Bardis: Meta. Här finns flera härliga låtar, inte minst titelsången som han gör i duett med Terzis.

Antonis Bardis: O, ti exo sto xarizo, för de härliga duetterna: Rok balanta med Haris Alexiou och - givetvis - Thelo na matho med Antonis Remos...

Antonis Bardis: Oikogeniaki ypothesi. (Jodå, Giannis är också med på några låtar.) Denna skivan köpte jag enbart för låten Thelo na se do. Den är bara SÅ underbar! Kan bara bli bättre om Remos skulle få för sig att sjunga in den...

Dimitra Galani och Alkistis Protopsalti: Live. En härlig inspelning med de båda damerna, där de gör mängder av gamla välkända låtar.

Vasilis Papakonstantinou: Irodeio 2005 live
. Uj, vilken platta! Prin to telos, S'akoloutho, S'agapao akoma... det här är njutning!!!

Giorgos Dalaras: Båda Live-plattorna från Iera Odo. Den ena är tillsammans med Pyx Lax, på den andra sjunger han bl a tillsammans med Mario Frangoulis. Många klassiska inspelningar finns här. Oj, vad jag ska njuta!

I syllogi 2006, Kolasi 2006 samt Minos 2006, samlingsskivor med många av de låtar som spelas på radion just nu.

En ren DVD slank också ner: Telos, från Pyx Lax avskedskonsert. Köpte CD'n i somras, helt underbar; det ska bli roligt att få se dem också.

Och avslutningsvis något som avviker från allt det poppiga: Xristos Nikolopoulos: Paikse Xristo, ett dubbelalbum med massor av bouzouki!

Nu har jag många timmars njutning att se fram emot!

Karin
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 18:14
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Storhandlat!

Åh herrejösses! Vilken lista! Du släpade möjligtvis inte med Pippi's kappsäck för att få råd med allt och Mary Poppins kappsäck, för att få plats med allt?

Göran
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 18:50
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Goliat
Åh herrejösses! Vilken lista! Du släpade möjligtvis inte med Pippi's kappsäck för att få råd med allt och Mary Poppins kappsäck, för att få plats med allt?
Nja... nådastöten kom ju på flygplatsen... Hade bestämt att handla skivor där för de sista kontanterna... men så hittade jag så många... och så fanns ju pengar kvar på kontot... så då kom betalkortet fram! och då hade jag ju redan checkat in bagaget, så de skivorna bar jag i en plastkasse. Nema problema!
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 20:49
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Oh, my god, for en liste! Men ingen Mixalis?! Så du han også live eller?

Margrethe
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 20:54
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Nora

Margrethe
Menar du Mixalis Xarzigiannis?
Honom så vi live med Remos.Jättebra

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 20:58
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Nej, jag har redan de skivor jag behöver med honom. Jodå, nog såg vi den unge Mixalis live. Men inte slår han Antonis, inte...

Karin
obrottsligt trogen...
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 21:03
Riittas avatar

Här kommer min lite mer blygsamma lista:

Glikeria, 49 Megales epituxies, som planerat.

Giannis Parios 35 XRONIA.Har börjat lyssna på.Helt underbar

Giorgios Giannis.Lyssnat lite och än så länge känns den "sådär"

Dimitri Gallini och Alkitis Protopsalti Live. Efter lite provlyssning,låter väldigt bra.

Filippos Pliatsikas, Ti den Emathe o theos. Inte lyssnat ännu,men gillar hans röst i allafall.

Xristos Nikoloupoulas, Paize Xristo.
Trodde det bara var bouzoukispel på den och tänkte att min man skulle få den.Fast det var en massa fina sånger också,så det blir väl jag som kommer och njuta av skivan.

Min lista blev inte så lång,men är väldigt nöjd med den
Karin tog ju resten i affären sedan jag hade handlat

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 21:21
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Giannis Parios 35 XRONIA.Har börjat lyssna på.Helt underbar
Håller med. Mycket gott att höra här. Så passa på och NJUT nu av hans version av S'agapo giati eisai oraia!

Citat:
Jo, nu har vi gjort årets insats för handelsbalansen!

Karin
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 21:55
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Citat:
Menar du Mixalis Xarzigiannis?
Honom så vi live med Remos.Jättebra

Riitta
Jada, det er han jeg mener! Det var nok jättebra ja! Så du hadde kjøpt noe med Alkistis Protopsalti! Hun er sååå bra!
Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 22:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Håller med. Mycket gott att höra här. Så passa på och NJUT nu av hans version av S'agapo giati eisai oraia!

Jo, nu har vi gjort årets insats för handelsbalansen!

Karin
Jag kom hem med 8cd och DVD så jag gjorde lite till jag med. Just den med Giannis Parios hade jag sen i somras men jag köpte en gammal där han sjunger med Stamatis Spanoudakis orkester så jag slog liksom 2 flugor i en smäll jag!

Lissi- som har påbörjat en reseberättelse!
(Jag har kommit till Giannis Parios-konserten dag 5! Har precis lyssnat på "smygupptagningen " på video som maken tog!
Svara med citat
Gammal 2006-01-11, 19:28
Riittas avatar

Efter att har lyssnat lite mer nu så tycker jag att dom "gamla" är bäst
Giannis Parios och Glikeria är höjdare och håller alltid

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 21:02
dimitriss avatar
dimitris dimitris är inte uppkopplad

DIMITRIS RÖSTAR NU!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Ja, den här gången hade jag verkligen laddat med en LÅNG lista inför skivshoppingen. Men som vanligt när det gäller Grekland, så blev det inte riktigt som planerat. Det här kom jag i alla fall hem med:

Antonis Remos: Pali ap'tin arxi. En gammal goding som jag hittade billligt på flygplatsen och som saknades i min samling. NEJ

Kostas Makedonas: Eti fotos. Behov uppstod efter att ha sett nyårsaftonens Stin Geia Mas, där han gjorde flera av sina låtar. (Dessutom höll han på kvällarna till i en liten lokal bredvid Brettos, men det blev inte av att slinka in där.) Det här paketet består av två CD-skivor och en DVD, så jag fick mycket för pengarna. JA

Balantis: Tha se skeftomai. En annan gammal goding till mycket bra pris. NEJ

Sakis Rouvas: S'exo eroteutei. Han har verkligen utvecklats som sångare, den gode Sakis. Jag gillar den här skivan. NEJ

Giorgos Giannias: Etoimazo taksidi. Många bra låtar på den här plattan, förutom titelsången. Giannias är en gammal favorit. NEJ

Giorgos Mazonakis: Live. Här gör han många av mina favoriter. Jag ser verkligen fram emot att få lyssna på den här inspelningen. Det jag har hört på radion har bjudit på ett enormt tryck. ABSOLUT NEJ

Giannis Bardis: Meta. Här finns flera härliga låtar, inte minst titelsången som han gör i duett med Terzis. NEJ

Antonis Bardis: O, ti exo sto xarizo, för de härliga duetterna: Rok balanta med Haris Alexiou och - givetvis - Thelo na matho med Antonis Remos... NEJ

Antonis Bardis: Oikogeniaki ypothesi. (Jodå, Giannis är också med på några låtar.) Denna skivan köpte jag enbart för låten Thelo na se do. Den är bara SÅ underbar! Kan bara bli bättre om Remos skulle få för sig att sjunga in den... NEJ

Dimitra Galani och Alkistis Protopsalti: Live. En härlig inspelning med de båda damerna, där de gör mängder av gamla välkända låtar.

Vasilis Papakonstantinou: Irodeio 2005 live. Uj, vilken platta! Prin to telos, S'akoloutho, S'agapao akoma... det här är njutning!!! JA

Giorgos Dalaras: Båda Live-plattorna från Iera Odo. Den ena är tillsammans med Pyx Lax, på den andra sjunger han bl a tillsammans med Mario Frangoulis. Många klassiska inspelningar finns här. Oj, vad jag ska njuta! JA

I syllogi 2006, Kolasi 2006 samt Minos 2006, samlingsskivor med många av de låtar som spelas på radion just nu. NEJ

En ren DVD slank också ner: Telos, från Pyx Lax avskedskonsert. Köpte CD'n i somras, helt underbar; det ska bli roligt att få se dem också. JA

Och avslutningsvis något som avviker från allt det poppiga: Xristos Nikolopoulos: Paikse Xristo, ett dubbelalbum med massor av bouzouki! JA

Nu har jag många timmars njutning att se fram emot!

Karin
Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 21:05
dimitriss avatar
dimitris dimitris är inte uppkopplad

JAG RÖSTAR IGEN:

Citat:
Här kommer min lite mer blygsamma lista:

Glikeria, 49 Megales epituxies, som planerat. JA

Giannis Parios 35 XRONIA.Har börjat lyssna på.Helt underbar JA

Giorgios Giannis.Lyssnat lite och än så länge känns den "sådär" NEJ

Dimitri Gallini och Alkitis Protopsalti Live. Efter lite provlyssning,låter väldigt bra. JA

Filippos Pliatsikas, Ti den Emathe o theos. Inte lyssnat ännu,men gillar hans röst i allafall. JA JA JA JA. UNDERBART. Filippos Pliatsikas var Pyx lax sångare.

Xristos Nikoloupoulas, Paize Xristo. JA
Trodde det bara var bouzoukispel på den och tänkte att min man skulle få den.Fast det var en massa fina sånger också,så det blir väl jag som kommer och njuta av skivan.

Min lista blev inte så lång,men är väldigt nöjd med den

Riitta
mmmm, Jag tycker att Riita vinner. Gråt inte Karin

dimitris
Aten
Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 23:19
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dimitris
Jag tycker att Riita vinner. Gråt inte Karin

dimitris
Aten
Nejdå, vännen, jag gråter inte för sånt. Jag vet ju sedan tidigare att jag har en mycket bredare musiksmak än du.

Karin
storsint
Svara med citat
Gammal 2006-01-14, 08:25
Riittas avatar

Hurra för Dimitris En man med bra musiksmak (utom Papakonstntinou )

Riitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.