Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-19, 16:34
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Hur är Fritidsresor som researrangör till Grekland?

Har kollat runt lite på olika resarrangörer för Greklandsresor. Apollo vet jag är bra då vi åkte med dem, men såg på Facebook att Fritidsresor har betydligt fler likes än Apollo så antar att det betyder att Fritidsresor har en mycket hög kundnöjdhet som kanske är ännu högre än Apollo som vi tyckte var mycket bra.

Så jag har en fråga, är Fritidsresor som researrangör till Grekland? Är de bra? Har de bra personal på plats? Är det någon här som åkt med Fritidsresor till Grekland som har lite tips att dela med sig av?

Må väl
Hannes
Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 18:47
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur är Fritidsresor som researrangör till Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse L Visa inlägg
Har kollat runt lite på olika resarrangörer för Greklandsresor. Apollo vet jag är bra då vi åkte med dem, men såg på Facebook att Fritidsresor har betydligt fler likes än Apollo så antar att det betyder att Fritidsresor har en mycket hög kundnöjdhet som kanske är ännu högre än Apollo som vi tyckte var mycket bra.

Så jag har en fråga, är Fritidsresor som researrangör till Grekland? Är de bra? Har de bra personal på plats? Är det någon här som åkt med Fritidsresor till Grekland som har lite tips att dela med sig av?

Må väl
Hannes

Ja, 1997 års erfarenhet ligger kanske lite väl långt bak i tiden...
Vi åkte då med Fritidsresor till Mykonos och jodå, det var trevligt. MEN, vilka bedrövliga guider! De gjorde verkligen inte skäl för lönen...

Men som sagt, det är ju 16 år sedan och mycket har hänt sedan dess! Jag skulle tro att det egentligen inte är så stor skillnad på resebolagen. Apollo hade ju vansinnigt dåligt renommé för många år sedan men jag har aldrig varit missnöjd med dem, vad jag kommer ihåg.

/Eva
Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 21:51
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Har åkt med de flesta arrangörer genom åren. Fritidsresor hör till de bättre. De är så pass stora att de brukar ha bra flyt på transfer mm. Åkte med dem till Kreta (Agii Apostoli) förra året, inga problem.

Annars tycker jag nog att charterbolagen fungerar bra överlag. Har kanske inte provat de minsta dock.

Det är inte heller svårt att pussla ihop sin egen resa över nätet nu för tiden. Lika ofta brukar jag göra det och det har också funkat bra. Sist var vi till Gran Canaria och juni blir det Kroatien.

Lycka till med resan!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 08:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Jag har bara flugit med dem till Grekland, och de har varit precis lika bra som alla andra jag har åkt med, exempelvis Apollo och Ving.
Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 20:23
Magaluf12 Magaluf12 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013

Jag har rest en hel del. Både med Ving, Fritidsresor och Apollo. Jag tycker inte det är någon större skillnad på dessa researrangörer.

Men: Apollo är störst på Grekland.
Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 20:24
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Apollo är bra
Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 15:55
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg

Det är inte heller svårt att pussla ihop sin egen resa över nätet nu för tiden.

Katitzi
Jag föredrar definitivt att plocka ihop en egen resa, även om jag ibland kollar om det finns någon charter som skulle kunna funka.

Vi brukar åka reguljärflyg till Grekland, då får man ofta bättre tider och slipper stå i kö flera timmar innan.

Även kostnaden är värd att kolla upp.

Kollade t.ex. om vi skulle kunna åka med Apollo till Leros. Då flyger de via Kos, där man får natta över (ospecifierat..) både första och sista natten, sedan båttransport till Leros, då blir det bara 5 nätter på Leros!
Nu flyger vi istället via Athen och vidare inrikesflyget direkt till Leros.
Kostnad för charter: 5700/pp inkl enkelt hotell.
Kostnad för reguljärflyg: 4400/pp plus hotell.
Sedan kommer hotell till, så kostnaden går på ett ut.

Men, så mycket enklare resa, och mer tid på resmålet, det är värt mycket!

Men, nu beror detta förstås vilket resmål, och vart man åker från.
Har man tur kan man få billiga restresor också, fast blir det en dålig svensk sommar, så lär inte restresorna bli billiga...
Svara med citat
Gammal 2013-05-08, 13:19
Vincet Vincet är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Håller absolut Fritidsresor som nummer ett av alla. Har provat olika genom åren men Fritidsresor framstår som det bästa.
Rest till Grekland sedan 80-talet och har många gånger jämnfört charter mot att själv sätta ihop resan och skillnaden är så lite att det inte är lönt. Har åkt på en resa utan charter till Grekland men till ett resmål som inte fanns i katalogerna. Nackdelen med charterbolagen är att dom endast åker till större resmål. Snart blir det charter till Kreta, igen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.