|
||||
|
||||
Fina Santorini
Jag som de senaste åtta åren endast sett Santorini som en ren transitö måste härmed göra avbön.
Kanske är det säsongen som spelar roll? säkert lite, har bara varit här i slutet av juni och juli, augusti tidigare. Hittat matställen längs strandpromenaden i Perissa som serverar fantastiskt god grekisk mat, det är Folegandrosklass på grytorna, självklart strålar solen men det är i mitt tycke ingen njutbar badtemperatur, några väldigt korta dopp har det dock blivit. // Helén |
|
||||
|
||||
Sv: Fina Santorini
Vad roligt att det blev så bra!
Karin |
|
|||
|
|||
Sådär var jag också i början,men har nu HELT ändrat uppfattning.FIIIIN ö!
|
|
||||
|
||||
Kul! Nu blev jag glad!
|
|
|||
|
|||
Så härligt att det blev så bra med restresan! Tänk, fast man nyss kom hem så rycker det i Greklandstarmen redan.... Hoppas att resten av semestern blir lika fin.
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tack, ja det blir den säkert. Det känns overkligt och lyxigt, vi har sedan tidigare vår augustiresa bokad. Då blir Santo transitö igen. Antiparos (så klart) blir det då och ett par dagar på Ios
|
|
||||
|
||||
Citat:
- ønsker dere en fortsatt fin ferie - visst er Santorini en fin øy |
|
||||
|
||||
Hej Hellen och alla andra!
Har just nu alla möjliga vilda planer för en Greklandsresa i september. Har tittat på Perissa och undrar om det går att åka buss till Kamari direkt därifrån? Annars vad kostar en taxi? Fortsatt trevlig resa! Katitzi |
|
||||
|
||||
Det går ingen buss från Perissa till Kamari. Däremot kan du åka båt mellan stränderna. Gillar du att gå kan du ta stigen över berget.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Någon som vet vad taxi mellan orterna kostar? Katitzi |
|
||||
|
||||
Det vet jag inte. Priser på taxi vet jag inte heller.
|
|
|||
|
|||
Jaaaa, och tänk då så MASSA andra mysiga matställen det finns på Santorini UTANFÖR turiststranden Perissa..: i Megalochori, Pirgos, Monolithos, Exo Gialos, Vlichada och på en massa fler ställen! Man kan tro att Santorini är väldigt turistigt överallt men det är ju inte alls sant!
Ingela |
|
||||
|
||||
Om man vill åka buss från Perissa till Kamari, så går det, som tidigare sagts, ingen direktbuss utan man får oftast byta vid busstationen inne i Fira. Tror att de flesta bussarna från Perissa till Fira numer går den snabbare "nya" direktvägen (?), men med busslinjen som gick Perissa-Pirgos-Fira kunde man byta till Kamaribussen någonstans vid korsningen mellan Mesaria o Karterados. Tror dock inte det tar mycket längre tid att följa med in till Fira o byta där! Turtätheten för bussarna är beroende av säsong! I försäsongen kanske det går 1 buss / timme, men under högsäsong brukar bussarna Perissa-Fira gå ca var 20:e minut från kl 06 - 02. Ju senare på säsongen desto färre turer o desto tidigare på natten går den sista! Kolla turlistan på KTEL Santorini.
Precis som Ingela påpekar skall man naturligtvis inte bara stanna i Perissa-Kamariområdet utan försöka ta sig till de andra mer sevärda delarna av fantastiska Santorini! Senast redigerad av giottoni den 2013-05-30 klockan 13:52. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|