|
|||
|
|||
Samos stad (Vathi) med barn?
Hej,
Vi har fått tag på ett bra pris till Hotell Samos Bay Samos Stad (med Fritidsresor). Vi reser med vår 3-åriga dotter 1 oktober. Vi är egentligen inte helt nöjda med "barnvänligheten" på hotellet (ingen pool och ingen lekplats), men fastnade för detta ändå p g a det låga priset med halvpension och havsutsikt från balkongen. Några frågor: - Hotellet har inte någon egen lekpark, är det någon som vet om det finns någon lekpark i stan, men gungor, rutschkana etc? - Är det någon som varit i Samos Stad i början av oktober och vet hur vädret brukar vara? - Är det många affärer och restauranger som har stängt för säsongen i början av oktober? Tack på förhand! |
|
|||
|
|||
Sv: Samos stad (Vathi) med barn?
Citat:
Vädret vågar jag inte säga mycket, har varit i Vathi bara i juni och augusti (de senaste 7 år och reser dit igen nu på lördag morgon via Athen). Affärer tror jag nog är öppna. Service i Vathi är huvudsakligen byggt åt de som bor där, inte åt turister. Dvs. butikerna stänger kl. 14, och har kvällsöppet ett par kvällar i vecka under högsesong. Lokal befolkning behöver ju butikerna så jag tror att de har öppet som vanligt på vintertid också (klädaffärer, skoaffärer osv...) Jag tar reda på hur det är i början av oktober och återkommer om en vecka när jag är där. |
|
||||
|
||||
Jag tycker att grekiska lekplatser är ganska trista och ibland lite farliga. En treåring få man kanske roa på annat sätt. Mitt då treåriga barnbarn var med till Skopelos förra sommaren och vi saknade inte lekplatserna. Vi tog med lite leksaker till stranden. Poolen var dock populär och med badpuffar på armarna simmade han gärna runt där före och efter stranden. Ibland går det bra att låna poolen på något annat hotell men hur det är i Vathy vet jag inte. Har bara bott i Pythagorion.
Eva |
|
|||
|
|||
Om man promenerar från Kalami ner mot stan så ligger det en lekplats innan hamnen,där
brukar det alltid vara barn. Vädret ja,i höstas var det ordentligt varmt på dagarna och en del kvällar riktigt svala. Trivsam temperatur för mig men frössenlortarna jag åkte med använde tröja-kofta Några restauranger börjar stänga runt 1 oktober,andra har öppet oktober ut,efter strandpromenaden tror jag dom har öppet längre. Pia |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|