Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-06, 12:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Resetips önskas

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det förstår jag, det är inte lätt att välja även om man rest mycket i Grekland. Av dessa båda öar skulle jag ha valt Samos, men det beror på att jag har varit så mycket på Samos, och jag gillar ön väldigt mycket. Jag tycker mycket om Kefalonia också, men tycker att Samos är strået vassare.
Hej, kan du förklara på vilket vis du tycker Samos är "strået vassare" än Kefalonia?

Mvh Sunny..
Svara med citat
Gammal 2013-06-06, 16:29
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Jag förstår om du blir snurrig Men det finns underbara stränder på Samos om man ger sig ut på egen hand - säger min svåger som tog vespa runt ön medan vi andra låg kvar och njöt på vår fina klapperstensstrand mitt i byn. Det finns ju även båtturer till andra stränder från hamnpromenaden i Pythagorion. Igen - lycka till! Ni kommer i alla fall få de hur härligt som helst, vad ni än väljer
Svara med citat
Gammal 2013-06-06, 16:41
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Så en liten deltalj men viktig för mig: På Samos finns uppe i bergen en anläggning som heter Animal care center. Det är frivilliga veterinärer som fångat in alla hemlösa hundar och tagit hand om dem. De har även ett projekt där de fångar in katter och kastrerar dem (och dit kan man ringa om man hittar en allvarligt skadad katt, har vi erfarenhet av) så för varje år jag har varit på Samos har antalet uschliga eländiga katter krympt. Det förhöjer i alla fall min resupplevelse....
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 09:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Hej, kan du förklara på vilket vis du tycker Samos är "strået vassare" än Kefalonia?
En anledning till att jag gillar Samos mer än Kefalonia är de många fina byarna på Samos. Tyvärr drabbades Kefalonia hårt av jordbävningen 1953, och många byar fick byggas upp på nytt. Arkitekturen är inte den vackraste, i alla fall inte om man jämför med Samos. Sedan är Samos hälften så stort som Kefalonia, och därmed en mer lättillgänglig ö. Plus att jag är löjligt förtjust i Pythagorion. Något liknande finns inte på Kefalonia.
Svara med citat
Gammal 2013-06-08, 11:44

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
En anledning till att jag gillar Samos mer än Kefalonia är de många fina byarna på Samos. Tyvärr drabbades Kefalonia hårt av jordbävningen 1953, och många byar fick byggas upp på nytt. Arkitekturen är inte den vackraste, i alla fall inte om man jämför med Samos. Sedan är Samos hälften så stort som Kefalonia, och därmed en mer lättillgänglig ö. Plus att jag är löjligt förtjust i Pythagorion. Något liknande finns inte på Kefalonia.
Jag kan hålla med om att Samos är fint gillar den ön väldigt mycket!
Är lite i valet och kvalet om jag ska boka om till Samos istället, avstånden på Kefalonia är som sagt mycket längre för att ta sig till de olika byarna med mera, ja inte det lättaste att välja ö när det finns så många fina.
Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 11:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
ja inte det lättaste att välja ö när det finns så många fina.
Visst är det svårt att välja.
Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 11:09
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Det är svårt att välja innan man har valt.
När man bestämt sig är det inte längre svårt. Då är det bara det man valde som gäller. Åtminstone är det så för oss.
Aina
Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 12:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Det är svårt att välja innan man har valt.
När man bestämt sig är det inte längre svårt. Då är det bara det man valde som gäller. Åtminstone är det så för oss.
Aina
- sånn er det for oss og, Aina
Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 16:34

Tyvärr är det inte så enkelt för mig....jag kan välja en ö och efter några veckor kan jag ändra mig igen och igen, sen kanske jag tillslut har bestämt mig, hopplöst!!..;
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.