|
|||
|
|||
Sv: Resetips önskas
Citat:
Mvh Sunny.. |
|
|||
|
|||
Jag förstår om du blir snurrig Men det finns underbara stränder på Samos om man ger sig ut på egen hand - säger min svåger som tog vespa runt ön medan vi andra låg kvar och njöt på vår fina klapperstensstrand mitt i byn. Det finns ju även båtturer till andra stränder från hamnpromenaden i Pythagorion. Igen - lycka till! Ni kommer i alla fall få de hur härligt som helst, vad ni än väljer
|
|
|||
|
|||
Så en liten deltalj men viktig för mig: På Samos finns uppe i bergen en anläggning som heter Animal care center. Det är frivilliga veterinärer som fångat in alla hemlösa hundar och tagit hand om dem. De har även ett projekt där de fångar in katter och kastrerar dem (och dit kan man ringa om man hittar en allvarligt skadad katt, har vi erfarenhet av) så för varje år jag har varit på Samos har antalet uschliga eländiga katter krympt. Det förhöjer i alla fall min resupplevelse....
|
|
||||
|
||||
En anledning till att jag gillar Samos mer än Kefalonia är de många fina byarna på Samos. Tyvärr drabbades Kefalonia hårt av jordbävningen 1953, och många byar fick byggas upp på nytt. Arkitekturen är inte den vackraste, i alla fall inte om man jämför med Samos. Sedan är Samos hälften så stort som Kefalonia, och därmed en mer lättillgänglig ö. Plus att jag är löjligt förtjust i Pythagorion. Något liknande finns inte på Kefalonia.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Är lite i valet och kvalet om jag ska boka om till Samos istället, avstånden på Kefalonia är som sagt mycket längre för att ta sig till de olika byarna med mera, ja inte det lättaste att välja ö när det finns så många fina. |
|
||||
|
||||
Visst är det svårt att välja.
|
|
||||
|
||||
Det är svårt att välja innan man har valt.
När man bestämt sig är det inte längre svårt. Då är det bara det man valde som gäller. Åtminstone är det så för oss. Aina |
|
||||
|
||||
- sånn er det for oss og, Aina
|
|
|||
|
|||
Tyvärr är det inte så enkelt för mig....jag kan välja en ö och efter några veckor kan jag ändra mig igen och igen, sen kanske jag tillslut har bestämt mig, hopplöst!!..;
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|