|
||||
|
||||
Parga Birgitta
Jag åker ner 22 juni till Parga vet ju att snart åker du
kan du om du har tillgång till internet berätta om det finns mygg där även tipsa om någon restaurang som är bra Trevlig resa /Susanne |
|
||||
|
||||
Sv: Parga Birgitta
Citat:
Åker du med Apollo samt vilket hotel ska du bo på. Vi åker hem midsommardagen. Planet går hem 11:25. Kanske vi båda är uppe i det grekiska luftrummet . Birgitta |
|
||||
|
||||
Hej! åker med Airtours lämnar Arlanda 1550 så vi kanske är i luften samtidigt
oj va jag längtar men här i Luleå har vi haft jätte fint väder i flera veckor Ha det så jättebra i Parga ser fram emot att få höra från dig Soliga hälsningar från Luleå |
|
||||
|
||||
Tack önskar tillbaka en kanonfin semester i vårt Parga.
Tycker dagarna går sakta nu eller så är det för att vi gått så länge och väntat Birgitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Blir hungrig på grekisk mat nu
Sakis ska vi nog testa , vi ska ju bo på hans hotel. Något mkt gott som du åt där ? Birgitta |
|
|||
|
|||
Sakis ligger inte vid hans hotell utan uppe vid Borgen ovanför Valtosstranden. Men det vet du nog.
Vi äter alltid mezerätter och vad jag minns var allt gott. Sen var även stämningen vid restaurangen bra, minst lika viktigt som maten! Jag var förvånad att maten hållit samma klass genom alla år då jag varit där 1999, 2001 och 2010. Men enligt andra på Kalimera så har de inte varit nöjda, så matsmak är olika Lissi - på väg till ett par timmars jobb nästgårds innan tandläkarbesök. |
|
||||
|
||||
Mezerätter är bra för då får smaklökarna sitt. Nu är vi ju 3 så det blir perfekt. En fråga nu , kanske låter knasigt . Har ju aldrig valt mezerätt tidigare.
Om man väljer de på menyn .. Är det ett fast pris så man bara liksom säger mezerätt Nu kommer ni att undra Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Äter man rätterna som meze och inte som "förrätt" är det alltså inte så att man tar en rätt per person utan alla rätter är gemensamma och placeras mitt på bordet. Karin som mycket väl kommer ihåg servitören Antonis' fråga: "Tänker ni äta som turister eller som greker? Ska ni äta som greker behöver ni ett större bord." |
|
|||
|
|||
Vi beställer nästan alltid 3-4 smårätter..t ex en sallad, en portion stekta auberginer(), ost-eller tomatplättar eller fennelballs om det finns. Saganaki är alltid gott också! Beställer vi 4 smårätter blir vi alltid helt proppmätta men då har ofta en av rätterna varit lite kraftigare...och notan med varsin öl eller ett halvkrus vin landar oftast runt 20 euro om vi tar 4 rätter.
Just matsituationen med ätandet under lång tid runt bordet är det jag saknar mest i Sverige när man går ut. Där måste man ju alltid beställa lika många portioner som man är personer. Lissi |
|
||||
|
||||
karinafp samt Lissi
Ok då vet man Birgitta som troligen fått känning av resefeber fast det är ju bara som det ska vara då |
|
||||
|
||||
Får jag drista mig tipsa om ett rent förträffligt myggmedel i Arkipelagen. Mostiblock, saluföres i alla apotek till pris strax runt 5 €. Luktar ej alls starkt, men har en sällsamt god effekt mot elaka mygg och flugor.
Arne |
|
||||
|
||||
Tack Arne ska genast skriva ner detta.Kommer från Myggriket
Norrbotten här besväras jag ej så mycket men grekmyggor älskar mej stora elak blemmor som följd /Susanne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|