|
||||
|
||||
Välsorterade mataffärer på Santorini
Hej!
Jag fortsätter lite grann på Carinas fråga om mataffärer. Var kan man hitta större mataffärer i Perissa och Kamari? Var på ön i övrigt finns stora och välsorterade mataffärer? Stort tack och trevlig helg! Kalá |
|
||||
|
||||
Sv: Välsorterade mataffärer på Santorini
En lite större affär i själva Perissa är BIG COOP Supermarket, utmed huvudgatan, o vill man ha en lite mer välsorterad supermarket så finns Carrefour i Emborio (om den nu fortfarande heter Carrefour?? Förra sommaren sas det att man skulle sälja alla sina grekiska butiker!) Det är en större affär i två plan med stort utbud av frukt, färskt bröd, manuell charkdisk mm, mm o där brukar jag själv storhandla när jag har bil. Carrefour finns även i Fira o Mesaria. Minimarkets finns naturligtvis också i stort antal på ön...
Senast redigerad av giottoni den 2013-05-24 klockan 20:51. |
|
||||
|
||||
Carrefour is da shit, where ever you are.
Vaffö har vi inte dom i Sverige? Tack vare fascistoida ICA förstås! Hej hej från mej! |
|
||||
|
||||
Stort tack!
En följdfråga: Hur långt uppskattar ni att det är till Carrefour från exempelvis kyrkan i Perissas centrum? Vi tänkte gå eller ta bussen till affären, om det är möjligt. Mvh, Kalá |
|
||||
|
||||
Med bilen brukar det ta mig ca 4 minuter från kyrkan till Carrefour, men vet inte exakta avståndet - ett par kilometer kanske? 20-30 minuters rask promenad?? Har gått sträckan många gånger, men kanske inget att rekommendera om man storhandlar veckans vattenförbrukning eller liknande! Bussen från Kyrkan går ca var 20:e till 30:e minut o resan tar några minuter.
Senast redigerad av giottoni den 2013-06-06 klockan 22:08. |
|
||||
|
||||
Stort tack Giottoni!
Mvh, Kalá |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|