Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-26, 08:19
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Kanapitsa

Ytterligare något som jag ännu inte besökt och gärna vill besöka... Jag vet att det finns några stränder på Kanapitsa... En av de är Tzaneria (stavas det så ?? ) Hur långt är det till någon av dessa stränder från busshållplatsen? Hur är terrängen? Förhoppningsvis inte väldigt kuperad om man jämför vägen till Banana eller Abelakia. Vilken av stränderna är bäst? Är det svårt att hitta mellan stränderna?

Fortfarande fantastiskt kul att veta att jag ännu inte sett allt av "min" ö för då har jag ju anledning att kolla in här och ffa en anledning att åka tillbaka

48 dagar kvar
Svara med citat
Gammal 2013-06-26, 15:54
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Kanapitsa

Hej!

Jag försökte att "beta av" de stränder som jag ej besökt, nu senast... men det finns ff ett antal kvar. Trots alla besök så tar stränderna aldrig slut ändå ...

Beträffande "Kanapitsa-udden" (vid busshållplats 12), så består den av flera stränder.
Närmast vägen ligger Tzaneria, och den är väl bäst(?) och enklast att ta sig till. Den ligger ganska nära avtagsvägen ut mot udden och det tar inte lång stund innan man är där. Längre bort efter vägen som går runt udden ligger Kanapitsa. Det är en väldigt smal strandremsa. Vägen till stränderna är väldigt bra. Stränderna ligger precis nedanför vägen.
Till Banana o Abela får man gå betydligt längre på helt annan typ av underlag

//Conny
Svara med citat
Gammal 2013-06-27, 14:21
jeabys jeabys är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Kanapitsa

Jag har varit på Tzaneria och jag tyckte inte att det var någon höjdare, inte så klart vatten. Men det är klart, allt är ju sämre om man jmf med Tsougrias .
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.