|
|||
|
|||
villrådig om boendet?
Hej,vad detta är spännande,att planeran en resa är så kul,om man nu bara inte hade velat så mycket!!Har haft mail kontakt med tre olika hotell på naxos,Argo hotell,Antonys studio,Pension Sofia,alla värkar lika fina,samma pris har vi fått 60euro för fem personer,det är väl ett bra pris?vi kommer ju fram på kvällningen så vil vill ha detta fixat innan,vad kostar det ungefär att hyra bil?någon som vet,många frågor,,,,,hoppas på roliga svar!!hej,hej
|
|
||||
|
||||
Sv: villrådig om boendet?
Boka rum på plats om ni inte åker slutet av Juli - Augusti, då är det bra att boka ett par nätter i förväg.
|
|
||||
|
||||
Jag har bott ett par nätter på Argo och en natt på Pension Sofi.
Argo: väletablerat, välordnat hotell med charterkänsla (fast i liten skala). Fräscht och fint. MEN: en stor nackdel för mig var att de har mer än huvudbyggnaden som var den man såg på bild. Jag hamnade i en annan byggnad med det som charterkatalogerna brukar kalla "nedsänkt balkong" vilket är förskräckligt. Man bor med "balkong" UNDER gatunivå så när man sitter på balkongen ser man bara fötterna på dem som går förbi. Så om jag skulle boka Argo skulle jag bestämt säga ifrån att "nedsänkt balkong" inte är ett alternativ. Sofi: mindre trivsammare, dock gott om svenskar även här eftersom stället rekommenderas på Kalimera. Mycket bra service och fräscha studios men ingen utsikt (åtminstone inte på första våning där vi bodde). Helt annat läge än Argo - Argo ligger närmare Agios Georgios-stranden inne i stan. |
|
|||
|
|||
Tack så jätte mycket för tipset om nedsänkt balkong,
sådana tips är guld värda,inväntar på att någon ska säga ett gott ord om anthonys studio sen kan jag boka något av dessa ett par dagar så man hinner landa ordentligt inför öluffandet.En fråga till,när vi var i kroatsien i sommras,då hyrde vi ofta små båtar för ca5-6 personer för en sisådär 400kr om dan,och körde sen runt lite själva.finns den möjligheten runt dessa öar?vi körde bar längst med kusten.Hej,hej |
|
||||
|
||||
Jag har aldrig någonsin sett att det finns båtar att hyra på grekiska öar... Förmodligen för att de skulle konkurrera med alla badutflyktsbåtar.
Men det kanske finns på öar med väldigt utvecklad vattensport, nån som vet? Förresten, om boendet igen: om ni tycker att det är bra med nån svensktalande i närheten så är kvinnan i ägarparet på Argo svenska. Men det har du säkert redan sett i deras annons här på Kalimera. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|