|
|||
|
|||
Fiorella
Hej.
Har kommit till Fiorella först av alla,lyxigt att ha ett hotell för oss själva,är endast 6 gäster.Trevlig personal o fint hotell,men en mördarbacke upp,man går inte i onödan,men en fin utsikt över stad o hav.Vädret bra sol o soldis ca 30 grader.Tittade även till hotell Mario där de skrattade hjärtligt när de förstod att jag känner Mr Myller som ska hit i augusti. |
|
|||
|
|||
Sv: Fiorella
Jag har bokat Fiorella i augusti. Ville haft havsutsikt, men fanns bara delvis havsutsikt kvar.. Vad det nu kan innebära?
Är det en ok strand i närheten eller måste man ta buss för att komma till en "bra" strand? Tidigare har jag bott inne i stan, eller nära Koukounaries, så hoppas jag gillar Megali ammos området lika mycket Längtar oavsett jättemycket! |
|
|||
|
|||
Är det ingen som har bott på Fiorella som har lust att berätta lite om det
|
|
|||
|
|||
Jo då, vi har bott på Fiorella en vecka 2006. Och det är bara att bekräfta att DEN mördarbacken upp dit från stora vägen INTE var att leka med. Den kändes t.o.m mördande även i taxi
Fiorella är väldigt modernt, hög klass på lägenheterna där särskilt de som vetter mot poolen har en HELT FORMIDABEL utsikt över havet. Baksidan av fastigheten vetter mot Skiathos stad som är väldigt vacker att blicka ut över. Nu minns jag inte riktigt detaljerna med boendet men tycker man att det är en viktig del av ens resa så är det en absolut njutning att bo där. Ägaren med familj är dessutom en man med känsla för service och social kompetens. Han anordnar FÖRHOPPNINGSVIS en barbeque-kväll varje vecka där han verkligen går "all-in" för grillning av fläskkött med tillbehör för samtliga gäster. Kan sammanfatta att ett boende på Fiorella verkligen är att gratulera den som valt det. /Hasse |
|
|||
|
|||
Så trevlig läsning! Tack för bra information! Läst ditt tidigare inlägg om Fiorella också. Ser fram emot att bo där, och få lite motion på köpet om inte annat. Då blir väl min "begränsande havsutsikt" på baksidan då. Skiathos by duger bra det med.
Vad med strand? Är det gångavstånd till en ok strand, eller blir det en busstur? |
|
|||
|
|||
Försöker minnas men kommer inte fram till annat än att stranden på andra sidan vägen som väl heter heter Megali Ammos ( ? ) inte var i klass med många av de andra på ön. När Skiathos har högsäsong är det som vi upptäckte, omöjligt att stiga ombord på bussen som har hållplats nedanför hotellet. De var helt enkelt fullpackade, även i mittgången så eget fordon är att föredra.
/Hasse |
|
|||
|
|||
Ja, det har jag lärt mig av mina andra Skiathos besök att bor man inte inne i centrum, kan det vara omöjligt att få plats. Båda vägar... Kommer också ihåg ett högsäsongsbesök då det inte fanns en enaste skoter kvar att hyra... Men tänkte mera på om man nu inte vill ligga vid poolen en dag, eller trängas på bussen, om stranden nedanför hotellet är såpass ok
|
|
|||
|
|||
Vi besökte inte stranden nedanför en enda gång........
/Hasse |
|
|||
|
|||
Ha ha ha, ok.... Då förstår jag
|
|
|||
|
|||
Stranden nedanför Fiorella är ingen höjdarstrand, men den funkade bra när man inte orkade ta sig till någon annan strandl!
Fiorella minns jag som ett mycket trevligt hotell - trots mördar backen Det finns en "väg" eller det är nog mera sannigsenligt att kalla den en stig bakom hotellet som man kan gå när man ska in till stan. Den är också backig men inte alls lika jobbig som mördarbackevägen. Vi blev rejält utskällda av hundar när vi gick där men husse och matte hade koll på dem så det var ingen fara. |
|
|||
|
|||
Så bra stranden är rätt ok! Vi skall vara där i 2v, så även om det finns hur många skotrar som helst att hyra, så kan det bli lite dyrt i längden Den där backen ligger jag i hårdträning till. Mera ängslig över hur jag skall ta meg upp och ner i höga klackar... Bett min pojkvän att träna upp armstyrkan, så han kanske helt enkelt får bära mig..
|
|
|||
|
|||
Högklackat i Grekland över huvudtaget ???
Skulle i och för sig kunna tycka att högklackat inne i Skiathos stad kan vara motiverat, det är bra gator där. Men i Fiorella-backen......ha med lämpliga skor för den eftersom du INTE kommer att kunna gå där annars. Den är lång, den är BRANT men framför allt "skrovlig" och om du trillar där riskerar du att få elaka skrap/skrubbsår, allvarligt talat. Bli buren upp för den backen??? Ja om han är SÅ stark så visst......men hur ska han förklara det för försäkringskassan när han via reseförsäkringen ska få sin ersättning efter att ha blivit helt ledbruten??? (obs: ironi ) Bara det att bära upp 6-pack vatten var något jag "inte önskar min värste fiende". /Hasse |
|
|||
|
|||
Nej, så galen är jag inte att jag tror jag skall bli buren uppför något flera kallar för en mördarbacke! Blir inte ens buren över tröskeln jag Springer inte runt med stilettklackar, men kilklackar vill jag gärna ha på kvällarna. Lite fåfänga följer med på semestern Nu när regnet vräker ner, längtar jag efter att sitta på balkongen och ha denna fantastiska utsikt många pratar om och finns på bilderna på Fiorella
|
|
|||
|
|||
Hi hi! Nu när du är sååå väl medveten om hemska mördarbacken i förväg kommer du antagligen att tycka: Var den inte värre än så här och så springer du upp PHU!!!!!
|
|
|||
|
|||
Ja, tänk om det blir så Kan alltid hoppas i alla fall...
|
|
|||
|
|||
Eftersom jag startade denna tråd ler jag bara åt era kommentarer.
Men visst,backen är seg. Vi tog ofta bussen till hållplats 23 och gick genom skogen till Mandraki och Elias,tog ca 25 min.Bra stränder med lite folk.Var även på stranden v hållplats 7,lite folk men kändes inte lika bra,trevlig ö med bra folk M. |
|
|||
|
|||
Hur var det på Fiorella i år då? Blir min "begränsade havsutsikt" lika magnifik som havsutsikten man ser på bilder?
|
|
|||
|
|||
Anna Pernilla hälsa i från mig till ......... jag kommer ju inte på vad han heter NU - men "han som gör ALLT på hotellet". Jag gav honom ett bandage p..g.a. att när han dansade Zorba på grillfesten han anordnade på hotelle råkade han trampa snett och rejält också. Jag såg när det hände och hur ont det gjorde och jag visste att jag hade ett kardborr bandage för fotled med mig i resväskan så jag hoppade upp efter det. Dagen efter hade han foten i ett stort gips paket - bruten!!. Ehe.. tusan att jag inte kommer på vad han heter!! Systern heter Fiorela! hm.. Ja men om du får tillfälle hälsa i från "bandage kvinnan" och maken. Han var så trevlig och tacksam för bandaget och ville lämna tillbaka bandaget som hjälpt honom för kvällen - men det ficlk stanna hos honom Vi åkte hem dagen efter denna händelse - jag hoppas han inte har några känningar i sin brutna fotled kvar!
|
|
|||
|
|||
Så snällt av dig! Och hemskt att bryta foten under dansuppträdande Ont!
Skall hälsa. Åker 3 aug, 2 härliga veckor, så du kommer kanske på namnet innan dess Annars kanske jag förstår vem det är i alla fall Så kul det arrangeras grillfest i år också! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|