![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
. Själv brukar jag kolla upp hotell på Booking, men sen kontakta hotellet direkt. Åtminstone när vi ska till Grekland, där vi helst använder familjehotell. Brukar då få lite bättre pris och så behöver inte hotellet heller betala provision till Booking.
![]() / Anne ![]() Bra tips här. har bokat hotell på TINOS genom Booking.com, men ska tänka på att boka direkt till hotellen inför nästkommande resor, klart man vill att de ska slippa betala provison till Booking.com. Sen kan man ju fråga när man är på plats om den möjligheten finns om jag ska återvända dit igen..vilket jag säkert kommer att göra!!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det hotellet vi bodde på i juni har jag mailat flera gånger men inte fått något svar......
![]() Så jag blev väldigt glad när det gick att boka genom Booking i våras. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det har jeg gjort i blant, når det har vært fhv like før avreise, eller når jeg er helt sikker å at jeg ikke kommer til å endre planer. Så kan man booke samme type rom en del euro dyrere, med full rett til å avbestille uten kostnad. Da ligger kredittkortopplysn der som en sikkerhet, og man kan betale med d e t kortet, andre kort, eller kontant når man booker ut av hotellet. Avbestillingsfristen varierer mye, fristen an være fra 1-2 dager - 2-3 uker før ankomstdato, info oppgitt på hvert enkelt hotell ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Visa-kortet garanterar bokningen - men betalningen kan göras på olika sätt. De boenden jag bokat i Grekland har under villkor varit "Kontant betalning" vid avresa. Vi blev lite förvånade första gången vi bokat genom Booking för vi trodde att Visa-kortet skulle debiteras. Som tur var hade vi kontanter när vi skulle checka ut ![]() Precis så som Smultron säger upplever jag det: Citat:
Jag tror att många mindre pensioner får många nya gäster på det sättet! Deia ![]() Senast redigerad av Deia den 2013-07-17 klockan 18:28. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|