Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-17, 18:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Så det kan bli...

. Själv brukar jag kolla upp hotell på Booking, men sen kontakta hotellet direkt. Åtminstone när vi ska till Grekland, där vi helst använder familjehotell. Brukar då få lite bättre pris och så behöver inte hotellet heller betala provision till Booking.

/ Anne [/QUOTE]

Bra tips här. har bokat hotell på TINOS genom Booking.com, men ska tänka på att boka direkt till hotellen inför nästkommande resor, klart man vill att de ska slippa betala provison till Booking.com. Sen kan man ju fråga när man är på plats om den möjligheten finns om jag ska återvända dit igen..vilket jag säkert kommer att göra!!..
Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 21:27
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Det hotellet vi bodde på i juni har jag mailat flera gånger men inte fått något svar......
Så jag blev väldigt glad när det gick att boka genom Booking i våras.

Deia
Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 11:43
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Det hotellet vi bodde på i juni har jag mailat flera gånger men inte fått något svar......
Det kan vara så att ingen kollar mailen, eller i alla fall inte så ofta. Grekerna är inte lika datorfanatiska som vi, i alla fall inte den äldre generationen. Men telefon hanterar de, så försök att ringa nästa gång!

Karin
Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 14:02
Deias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Det kan vara så att ingen kollar mailen, eller i alla fall inte så ofta. Grekerna är inte lika datorfanatiska som vi, i alla fall inte den äldre generationen. Men telefon hanterar de, så försök att ringa nästa gång!

Karin
Ja, det var ett bra tips! Och nu vet jag att ägaren pratar ganska bra engelska. Annars drar jag mig lite för att ringa.....

Deia
Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 16:18
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det fungerar alltså så att man betalar direkt till hotellet antingen när man anländer eller direkt med kort vid bokningen? Har jag fattat det rätt då? Du som bokar ofta med dom vad är då vanligast?
Eva
Når man booker har man ofte et litt billigere valg av rom/studio/leil som ikke kan avbestilles, d a har hotellet anledning til å belaste kreditkortet med en gang
Det har jeg gjort i blant, når det har vært fhv like før avreise, eller når jeg er helt sikker å at jeg ikke kommer til å endre planer.

Så kan man booke samme type rom en del euro dyrere, med full rett til å avbestille uten kostnad.
Da ligger kredittkortopplysn der som en sikkerhet, og man kan betale med
d e t kortet, andre kort, eller kontant når man booker ut av hotellet.

Avbestillingsfristen varierer mye, fristen an være fra 1-2 dager - 2-3 uker før ankomstdato, info oppgitt på hvert enkelt hotell
Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 18:23
Deias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det fungerar alltså så att man betalar direkt till hotellet antingen när man anländer eller direkt med kort vid bokningen? Har jag fattat det rätt då? Du som bokar ofta med dom vad är då vanligast?
Eva
Det är väldigt olika. Man får titta under Villkor för respektive hotell.
Visa-kortet garanterar bokningen - men betalningen kan göras på olika sätt. De boenden jag bokat i Grekland har under villkor varit "Kontant betalning" vid avresa.
Vi blev lite förvånade första gången vi bokat genom Booking för vi trodde att Visa-kortet skulle debiteras. Som tur var hade vi kontanter när vi skulle checka ut .

Precis så som Smultron säger upplever jag det:
Citat:
Numera finns det ju en hel del mindre familjehotell på booking.com, t ex Poseidon på Lipsi som jag bodde på. Fick ett riktigt bra pris via booking.com och eftersom jag skulle vara där minst 14 dagar valde jag att slå til. Visst känns det lite surt med provisionen de får betala, men å andra sidan får de kanske fler gäster, det gällde åtminstone Poseidon, enligt ägarna. Men om jag åker tillbaka nästa år (vilket är mycket möjligt) så försöker jag nog kontakta dem i förväg just för det här med provisionen.
När man åker så får man en e-mailadress och kan ta kontakt nästa år!
Jag tror att många mindre pensioner får många nya gäster på det sättet!

Deia

Senast redigerad av Deia den 2013-07-17 klockan 18:28.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.