|
||||
|
||||
Taxi
Är det någon som har koll på vad en taxi kostar från flygplatsen till Pythagorion? Måste väl ändå bli billigare än att köpa transfer.
Pian |
|
||||
|
||||
Sv: Taxi
Beräkna 7-8 Euro. Flygplatsen är belägen näranog på gångavstånd från Staden.
Arne |
|
|||
|
|||
Åkte igår med taxi från flygfältet till Vathy, såg att mätaren visade 7,20 i Pythagorion, sedan tillkommer flygplatstillägg (när man åker från flygplatsen) 4 euro på priset. Men det får man veta först när man skall betala.
|
|
||||
|
||||
Hej!
Vi betalade 10 E per taxifärd för ett par veckor sen. (Utan taxameter..). Ha en trevlig semester! |
|
||||
|
||||
Att åka från centrum upp till klostret/tunneln kostade förrförra året 5 euro, men trots att det är i princip lika långt som till flygplatsen kostar det säkert minst det dubbla pga avgifter eller liknande...
|
|
|||
|
|||
Fyj, fyj!!! Utan kvitto och taxamätare.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Blir skatten betalt? Största problem i den grekiska ekonomin är det att det säljs utan kvitto och bokföring i tavernor, butiker, taxi osv.. Och då finns det inte garanti att skatterna blir betalda. Som ansvarskännande resenär vill jag alltid ha kvitto på allt jag köper/betalar. Fast mina pengar är ju redan här (lån och bidrag från Finska staten), så därför semestrar jag där var mina pengar redan är.
|
|
||||
|
||||
Citat:
- men det var vel heller v i som betalte for mye, 10 euro, da vi tok taxi fra Eva's Sunshine i Pythagorion til flyplassen for 6 år siden / 2007 - ifht til andre taxiturer både på den turen, og siden, var det dyrt |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi var två sällskap som skulle till olika ställen och han körde fort!!! Han hade nog bråttom tillbaka till flygplatsen för att hinna plocka upp fler kunder. Det kändes ändå ok! Helena - å ja, lite dåligt samvete har jag för att det varken var taxameter eller kvitton.... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|