![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi åker ner till Leros (igen...) på fredag, vi kan kolla vart det ligger. Om jag inte glömmer det...
Cykel kan hyras i Alinda hos bröderna Koumbaros, det har vi gjort. De har minimarket och cykel/scooteruthyrning. Fast vi föredrar scooter, man får vara lat på semestern... ![]() Kokkali är inte så långt, cirka 5 km skulle jag tro. Hoppas ni kommer trivas i Alinda, det gör vi! Missa inte den mysiga familjerestaurangen Fanares! Det är härligt att njuta av deras goda mat vid strandkanten medan solen går ner och borgen hägrar i belysningen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tack för bra upplysningar. Då blir det nog moped någon dag och cykel någon dag. Vi har i alla fall bestämt oss att bo hos Papafotis.
Ha de så fint på Leros - vi kommer dit om 14 dagar
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu har vi besökt Papafotis, och det verkar mycket trevligt. Ägaren och hans dotter var mycket tillmötesgående, och de kommer hjälpa er att hyra cyklar eller scootrar. Inga problem!
Hotellet ligger cirka 30 meter från stranden, lite skyddat och ombonat, ni kommer säkert att trivas där. Alindastranden är lång och bra, ligger långt inne i en vik, väl skyddad från vindar. Idag är det lite blåsigt, det "går gäss" ute på havet, men inne i Alinda är det kav lugnt. Jag vet inte om ni besökt Leros tidigare, men har ni frågor så svara vi förstås gärna! |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|