|
|||
|
|||
Saluhall eller mataffär i närheten av Kato Stalos.
Hej hej!
I början av augusti åker jag,min mamma och mina två tonårsdöttrar för andra gången till Rose Hotel,Kato Stalos Denna gången utan frukost inräknat i resan.Vi vill gärna gå själva och välja bland frukt,bröd och annat gott Har någon nåt tips på var man kan handla..tycker det är kul när man kommer till ett nytt land att titta rumt i det landets livsmedelsbutiker,vad det finns för matkultur Ha det fint alla Grekland älskare ! |
|
|||
|
|||
Sv: Saluhall eller mataffär i närheten av Kato Stalos.
Vi var der i fjor, og såvidt jeg husker var det to matbutikker i selve Kato Stalos. Tonys, og en annen jeg ikke husker navnet på. Vi handlet det vi trengte til frokost der, men de er relativt små begge to. Vi fikk alt vi trengte av ferske bakevarer, frukt, ost, skinke, yoghurt etc der. Veldig trivelig å handle i de små nærbutikkene, og plukke med seg noe godt til frokosten. Nærmere Agia Marina (eller kanskje i) finnes det et større supermarked! God tur!
|
|
||||
|
||||
Rose hotel bodde vi på 2008 . Handlade smarriga bullar var dag från bageriet. Du går till vänster när du kommer ut från Rose ca 100 m dit. Även små goda mini Pizza . Öppnade tidigt , tidigare än Kicki på Hotel Rose fick sina bullar .
Allt va bra där utan nerliggda sängar som var hemskt hårda. Vi bodde i den nya delen . Trevlig semester. Birgitta |
|
||||
|
||||
Det finns en stor saluhall i Chania, det är lite långt att gå dit, men har ni vägarna förbi är det trevligt att botanisera bland handlarna där.
|
|
||||
|
||||
hundra meter bort,ungefär finns det en butik som öppnar tidigt,mitt emot Faros och KatoStalos Mare..där brukar jag handla.trevligt.
Äta frukost vid gatan hos Faros,se på allt folk o rörelse tillsammans med god mat.Eller frukost o kvällsmys hos Amina,ytterligare c:a 100m bort.Goda,egna burgare :-) KatoStalos är lite favvo för mig med fin strand o service.Favvostranden är ändå Kalamaki o taverna Kalamakis...bra mat o för de med barn,en bra strand(för alla)fin promanad från KatoStalos c:a3km mot Chania Men i år siktar jag på nytt!Tilos..helt nytt för mig o stor del här skryter på ön. Hasse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|