![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyfiken på information om Lena apartments där vi bor just nu och det känns lite "mysko"
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På vilket sätt känns det mysko?
![]() ![]() Undrar Helena - som inte känner igen namnet, men lääängtar till Grekland ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bokade via Booking.com och fick uppfattningen att det var ett lägenhetshotell el. liknande. Blev mätta vid båten och visade till ett rum (nergång som en källare). Huset är slitet och det verkar bara vara vi som bor här.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prata med ägaren. Berätta här hur det går. |
|
||||
|
||||
![]()
På bokningsbekräftelsen som Booking mailar ut står det dels vad det är som hyrts (t ex studio för två personer med havsutsikt) samt adressen var man ska bo inkl vägbeskrivning. Stämmer inte detta med vad ni fått ska ni naturligtvis uppmärksamma uthyraren direkt!
Kanske nackdelen med att bli hämtad vid färjan, att det finns möjlighet att anvisa annat boende än vad som bokats. Vi har, vid de två tillfällen vi bokat via Booking på Skiathos, åkt taxi till boendet från flygplatsen. Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
Undrar om det inte är Elena apts som nytt namn till Lena apts. Anledningen därtill torde vara rättvist negativa recensioner på tripadvisor.
När jag kollar på booking.com stämmer mycket med de erfarenheter vi gjorde för fem år sedan (innan tripadvisor och booking.com var riktigt etablerade...), när vi hyrde lägenhet där. Det finns flera lägenheter att välja mellan, eller snarare anvisas, och vår hade fin utsikt. Men det var ungefär det den hade... Efter att ha kollat tripadvisor och rekat omgivningarna bor vi numera alltid på Angeliki Beach hotel, som är ett himmelrike på jorden... Kolla om det är möjligt att byta. Det är värt besväret. Hoppas att ni trots allt har det härligt på Skiathos! Och missa inte restaurangen Paraxenos (vänster vid gyrosstället på Papadiamantinis och sedan vänster 30 meter och in på en gård) /Magnus |
|
|||
|
|||
![]()
Vi bokade via denna kvinna ( som jag tror detta är ) en lägenhet för några år sedan via nätet och när vi blev upphämtade vid båten så blev vi anvisade till helt fel lägenhet mycket längre bort från stan än vad vi kommit överrens om ...
Hennes man tog med sig min man & våra barn samt vår packning dit först ( alla skulle inte få plats i bilen ) När min man ringde och sa var det en sådan lång uppförsbacke hit förstog jag direkt att det var fel .. då var kvinnan och jag kvar vid hamnen så jag påtalade detta direkt och vi fick till slut den lägenhet vi kommit överrens om ... tur man visste lite innan man bokade vart saker och ting ligger ... När vi väl hamnade i rätt lägenhet så funkade allt toppen ! Elena Makri hette den uthyraren... // Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Jäpp. Eleni apartments hette det förr, men ryktet blev väl för dåligt, varför de sannolikt bytte namn.
Kolla upp angelikihotel.gr nästa gång. Där kommer ni garanterat att trivas. De finns, om ni vill ta tillfället i akt på plats, precis invid Megali Ammos södra del. Är ni i närheten så leta efter Swell Beach Bar där solstolarna går från att stå i tre till två rader. Hälsa Nikos så gott! Ha det härligt i solen! /Magnus |
|
||||
|
||||
![]()
Hildegard: hur går det för er?
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|