|
||||
|
||||
Hälsning från Tilos.
Sänder en hälsning från underbara Tilos. Solen strålar från en klarblå himmel och vinden som tidigare varit lite busig har nu lugnat sig. Lufttemperaturen är så pass hög att jag idag kryper in under strandparasollet-och det är inte vanligt. Vattentemperaturen ligger runt 26 grader. Utsikten från restarang Nautilos där jag nu sitter -i kalimeratröja och med en kall Alfa - är något jag kommer att spara i minnets skattkammare. Även nattens strömavbrott som gjorde att jag fick uppleva en magisk stjärnhimmel; så stark och
Ha det gott alla kalimeravänner. Och till er som kommer hit på söndag: Välkoma till paradiset! Hälsningar! Sjöborren. |
|
|||
|
|||
Sv: Hälsning från Tilos.
Härligt att Du har det så bra på tiLos, men där har man väl det sällan dåligt!
Jag har det lika bra i mitt paradis på Tinos,,, ... Bara njuter av alla de fina byarna,maten, de Goa öborna, havet alldeles underbart, vilken ö.! |
|
|||
|
|||
Ha det fortsatt bra både Sjöborren och Sunny12!
Ni är ju på de bästa öarna! Själva njuter vi av kyla och klarblå himmel i Kalmar och det är verkligen inte fel det heller Det är, trots allt, alltid härligt att komma hem igen efter en lyckad resa! Lissi |
|
||||
|
||||
Skulle kunna tänka mig att byta.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
[quote=sjöborren;315397] Utsikten från restarang Nautilos där jag nu sitter
Ack ja den utsikten är det inget fel på Blundar och hamnar i min lilla Tilosbubbla och vips så befinner jag mig sittandes i stolen bredvid Ha det fortsatt härligt Lika underbar vistelse önskar jag även alla ni andra som är på väg dit Ylva |
|
||||
|
||||
Idag ska vi gå fotbollsmatch Tilos mot Rhodos. Senaste gången jag såg fotboll här var 1982 tror jag. . . Det var fotbollskillar - ungdomar- från Eskilstuna som utmanade ett gäng greker - bartenders. Det jag minns av matchen var : greken som blev så förb. .. att han slet av sig tröjan, slängde den på planen - som bestod av cement med ett tunnt lager sand ovanpå. Och all blodiga knän efteråt. Svenskarna vann!
Idag hoppas jag att de får spela på mjukare underlag. Och självklart ska jag heja på Tilos. Det ska bli roligt att få gå på en match i knattedivisionen. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|