![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Räknar du in den 6:e juni bland dina grekiska nationaldagar? Jag förstår att du är en sån där fantastisk jämtståcha, som kan göra alla jobb och som nästan aldrig blir trött! Men nu har du i alla fall vilodag på Oxidagen!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Nix. Jannis, fast min man fyller år då. Vi firar förutom de två vanliga grekiska dagarna även Dodekanesas anslutning till Grekland. Vill du ha datum? Fråga närmsta skolbarn, som tvingas lära sig detta från förskolan ungefär...det diskuteras på allvar bland lärarna om detta med paraderande verkligen ska betonas så mycket, särskilt nu när extremnationalister visar sina trynen lite överallt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är tur att det finns back-stage-tanter som du Monica. Och visst är det härligt att ha något att se fram emot - att kunna fira. Grekerna kan verkligen den konsten. Det verkar alltid finnas något att fira...
![]() Hälsningar! Sjöborren. Senast redigerad av sjöborren den 2013-10-28 klockan 09:13. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, firande av allt möjligt, oftast namns-och-helgondagar, vilket jag tror sponsras av sockerbagarskrået. En del dar ser man överallt folk som kommer med bakelsekartonger.
Viktig efterlysning: VEM, VEM sa att hon/han ville ha en CD med Takis Vouis? Jag har en extra. Skicka PM! |
|
|||
|
|||
![]()
Tenk at jeg måtte reise hjem fra Kalymnos dagen før den flotte konserten!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|