Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-24, 19:17
LeSa LeSa är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006
Standard Hemma igen

Natten till i går kom vi då hem efter nästan 4 veckor i och utanför Koroni. Vilken upplevelse!!!!!! Vi som aldrig varit i detta område tidigare vilken upplevelse. Jag säger då bara det. Vädret har varit fantastiskt. Vi har haft 2halvdagar med regn och åska. I övrigt har vi haft mycket lagom väder. Fortfarande ca22grader i vattnet.
Detta har varit en av de mest underbara resa vi gjort till Grekland, och vi har gjort ganska många genom åren. Vi har inte hyrt bil, så vi har inte tagit oss så långt ikring, men vi har vandrat och badat och det har räckt bra med det.
Vill bara med dessa rader försöka förmedla känslan vi fick för detta område.

Längtar förstås dit igen.
/Lesa
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 19:27
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Hemma igen

Vad härligt att ni haft underbara veckor i vår vackra Koroni med omnejd
Hoppas många,många fler upptäcker våra trakter här och hela Peloponnesos !
Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 20:09
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Oj va härligt. Jag förstår mycket väl att ni trivdes utmärkt i dom omgivningarna, det gör jag nämligen också. Har planer på att vara där i åtta veckor nästa höst.
Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 16:55
Carina Carina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vad härligt det låter. För några år sedan var vi till Methoni, skulle gärna återvända till Peleponnesos. Men kanske man behöver bil, vilket inte lockar.

Carina
Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 17:12
LeSa LeSa är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Oja det var härligt. Detta får vi leva på hela vintern. Det där med bil, är en fråga som vi också funderar på. Jag är för och min man är emot. Han kan inte förklara, men han vill inte, och då handlar det inte om pengar, utan mera känsla. Så på våra resor blir det mest buss som gäller om det finns bussar som passar. Den resa vi gjort nu har vi dock bara promenerat. Så med den erfarenhet vi gjort så måste man inte ha bil, om man nu inte absolut vill åka runt och se alla de platser som vi nu bara läst om.
Ha det gott alla och planera vidare för en resa till pelopponesos för det gör jag. Men säg det inte högt ännu. Min man säger att man måste i alla fall smälta föregående resa några veckor innan man planerar för nästa.
/Lesa
Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 18:27
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej igen. Låt inte det där med bil avskräcka er. Jag har varit på ganska många ställen i Grekland och skulle inte tänka mej att köra bil på nån av dom. Utom i dessa trakter, det går helt galant. Har hyrt bil vid flygplatsen och sen kört ner till Koroni och upp en bit på västkusten. Nu är vi ju aldrig där i högsäsong för då lär det vara betydligt livligare trafik.
Klart man kan planera nästa resa redan nu, det är ju en stor del av nöjet man har under vintern i Sverige.

Inger som planerar för fullt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.